• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Snaily: Haha Det hade t o m jag kunnat berätta för dig (om serumet alltså)

Ja jag är verkligen helt UPPÅT i dessa dagar pga Televinken! Men det är ju som jag skrev även om Astrid: det känns som om man känt trådbebisar sedan de var ägg så man engagerar sig så mycket i dem! När kompisar IRL kommer och berättar i tredje-fjärde månaden att de ska ha barn så känns det som om man kommer in "lite sent" ... Lite sjukt men väldigt kul!

• FruCicci

Ha ha ha Snaily Som för hundar!
    Men nu har du gjort det, avprickning på listan
    Gött!

• fru AM

Min resa till Florens bokad förresten. Ska bli SÅ kul! 8 april bär det av!

• FruCicci

AM, åå vad trevligt. Vilka flyger ni med?
    De släppte ju massa billiga biljetter med Norweigian nu, så jag tänkte passa på å boka lite innan 18 jan.

• fru AM

Swiss Air
    Och ska bo på ett kloster mitt i stan - hur coolt som helst. Jag älskar kloster. Och så ska vi på en kanonbra Prada-outlet bl a

FruCicci skrev 2010-01-12 10:31:42 följande:
    AM, åå vad trevligt. Vilka flyger ni med? De släppte ju massa billiga biljetter med Norweigian nu, så jag tänkte passa på å boka lite innan 18 jan.
  • Liten med Mindre

Cicci - hur funkar det med ex fullkornspasta eller nåt till Victor? Äter han köttfärssås?

Vi brukar "racka" (riva+hacka i matberedaren, monterar både rivskiva och hackkniv) i morötter o rotselleri i köttfärssåsen, för att få i mer grönsaker utan att det "syns" så mycket. Plus finhackad lök samt tomatkross. Säkert kan man även ha i squash/pumpa o kanske paprika utan att det märks för mycket.

Grova pannkakor?
    Rivna morötter i mjukt bröd om ni bakar själva?

Är grymt glad att Mindre gillar sin frukt, majs, och de fina små ärtorna, det är trögt ändå ibland.

• BrudSommar2006

Lycka till Telis!!!

Det verkar som att vi får åka hem idag, jippi! Fördelen med att ha stannat tills nu var ju iofs att vi fick hörseltestet och PKU-testet gjort och behöver inte komma tillbaka för att göra dem. Nu väntar vi bara på provsvaren, de tyckte att det var säkrast att vi var kvar tills vi fick dem. Hoppas att de kommer snart för man måste checka ut innan 12.

Iris är hos mina föräldrar så vi har inte behövt oroa oss för henne medan vi varit här i alla fall. Idag är hon på dagis som vanligt också.

• FruCicci

Just det AM, du pratade ju om Prada outleten, det kommer jag mycket väl i håg... men vad mysigt med Kloster!
    Visst var det en tjej resa med?

Mindre, tusen tack för tipsen!
    Fullkornspasta har vi just köpt o ska testa, han borde gilla det.
    Jag har lyckats får ner broccoli i potatismoset, men det är det ända. Jag gjorde stavar av morätterna och fräste i riktigt smör, så det skulle bli som pommes, men det gick han inte på, han har blivit så smart, han vet hur det brukar se ut.
    Han gillar inte köttfärsås, men köttfärslimpa, så lök funkar. Man kanske kan riva ner lite morötter i den, ska testaProblemet är ju att om man gör en stor köttfärslimpa, o han inte gillar, så är det ju kört. Maken är tokallergisk mot morötter. Kankse kan testa järpar.
    Hoppas det vänder snart, det är jobbigt för alla när han äter så kass, eller inte kass med ovarierat.

• Lapinette

BS - hoppas ni får komma hem!

AM - me love Firenze!!!

Telis - njut du av din sista sovmorgon för sen blir det inga på läääänge !

Snaily - hemma säger vi chien till varandra (det är bara ett av många konstiga uttryck vi har) vilket betyder hund på franska.

Sweet - vad snyggt det blev med tyget!

Japp, då jobbar jag väl vidare ...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter