• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Telis: att det är liten mage och mycket barn tyder väl på att din gravidmage kommer försvinna på ett kick efteråt! Kul att det kändes så bra på inskrivningen och skönt att maken fick stanna! (Det senare trodde jag i o f s var en regel vid planerade snitt - besparar personalen massor av jobb eftersom man som nysnittad knappt ens kan byta blöja i början)

Tjohej! Snart är Televinken här. Jag tippar på att han är 53 cm och väger 3,8 kilo

• muggles

Ngn som vet vad som händer om man tar bort vänner från FB? Jag har några som jag aldrig ha kontakt med längre som jag lika gärna kan skippa - men får de reda på att jag tagit bort dem då? Skulle kännas lite taskigt...

• muggles

Hej Sweetan! Jadå, det är bara runt BIM (ruvning) och när tanten kommit som jag blir lite låg (det är ju även tanthormoner som gör en låg), annars mår jag bra!

• muggles

Jag tippar på 52 cm och 3,6 kg Jag tror han är lite mindre pga av den lilla magen

• muggles

Jag blev så semmelsugen förut men de var slut på bageriet I desperation gick jag tom till Hemköp för de brukar ha men inte där heller... Attans.

• Parnassia

Åh Telis! Lycka till imorgon igen! Skönt att ha fått träffa personalen!

Muggles. Om man tar bort en vän märker den inte det, jag har testat. Enda sättet det märks på är om han eller hon märker att h*n inte får se dina statusuppdateringar och dylikt längre. Så har jag fattat det.

• Parnassia

Vickan! Visa dig och berätta hur det gick med makens besked idag!
    Och fira lagom! Grattis till er båda! Får jag gissa vad ni ska äta?!?!?! *hoppar jämfota och världens bästa gissning*

• Parnassia

Åhh! Semlor! Jag skulle ju bakat det igår, men kom iaf så långt att jag fixade ingredienser. Imorgon kanske...

• sweetstreet

Men nu får ni SLUUUTA!!!
    jag ÄLSKAR semlor!!!! men här finns de ju inte att få tag på förrän det verkligen är semmeldags!
    och då abra på två ställen. AQ café och Fika.

åååå jag längtar semla nu.....

Mugglan,
    vad bra att du "bara" är låg när hormonerna hoppar.
    Me dt är tillräckligt jobbigt ändå.
    Minns både när jag tog hormoner för att bli gravid, samt när jag åt mina förra p-piller. Jag blev en sådan jävla trist bitch! Helt otroligt egentligen när man tänker efter.
    Att vara kvinna är sannerligen inte så lätt alla gånger...!

• sweetstreet

AM,
    haha vad skoja tt du är så uppåt!
    Jag tycker också det känns otroligt bra i tråden just nu! Så mycket positiva saker som hänt!
    Nu hoppas jag bara att det ska gå vägen för alla andra som ligger i startgroparna också!!!!

Härligt med din Florensresa också. men du NÄR tänker du komma hit till NYC då???! VA???!!! jag bara undrar!!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter