• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Telis skrev 2010-01-12 19:11:52 följande:

Den var rätt billig, det är ingen HD-variant för vi tänkte att sen när Televinken vill titta på filmerna så kommer vi iallafall se så mossiga ut så det spelar ingen roll om det är superperfekt kvalitet eller inte.
    Ha ha ha, smart tänkt!
  • Mrs  B

Hej hej!!!

Tittar bara in en snabbis, för att ta en paus i min rapportskrivning.

Jobbar på med mina småvik lite varstans och det är faktiskt riktigt kul!!!!
    Visst är det lite jobbigt med alla nya ställen, elever och personal, men man finner sig faktiskt ganska fort till rätta.

EA
    Beklagar att det inte blev någon lunch idag....
    Men skulle vilja ha en huslänk iaf.

Telis
    Lycka till i morgon!!!!

Snaily
    Grattis till alla äggblåsor!!!!!

Blivande fru L
    Beklagar sorgen!
    Stort grattis till att det såg fint ut i magen!

• Mrs  B

Tycker inte alls om semlor........endast bullen.

• snaily

MrsB
    Kul med jobben! Visst är det lite meckigt att byta ställe ofta, men tänk så flexibel du blir! (om man ska se någon fördel med det hela )

Jag är inte heller någon semmelfantast - mandelmassa går fetbort tycker jag! Hmm, om man lade choklad där istället för mandelmassa så kanske...

• Mrs  B

Snaily
    Ja, det är jättekul att de har börjat ringa till en och nu kommer jag att jobba tre dagar denna veckan, fyra nästa och en ytterligare en till, vad jag vet nu.

Jag gillar inte grädden.....

• Tinga

Åh, semlor! I like! Ju mer mandelmassa desto bättre. Har på senare år börjat grovriva mandelmassan och blanda i grädden, som jag ändå inte är så jätteförtjust i. Det blir mums!

• Tinga

Telis - jag röstar också på att ni tar med datorn till BB, så att vi får höra hur det gick så fort du/ni känner er redo. Önskar ett stort lycka till!

• snaily

Tinga
    När man gör som du med semlor kan ju inte jag peta bort den äckliga mandelmassan - dumt!
    Inser att jag kanske borde lägga ner semmelätandet helt! Eller drabbas man av allvarlig semmelbristsjukdom då?

• Tinga

Efter de här två dagarna på dagis har jag verkligen insett hur jäkla värdelösa Piff & Puff är på att äta; det är väl "nackdelen" med inskolningen. Ibland har jag känt att nä; jag orkar inte träffa folk med barn som äter bra, för det blir bara jobbigare för mig att mata mina egna sen. Fast nu under inskolningen går det ju så klart inte att undvika.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter