• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Tack för alla lycka till-önskningar!!

Grattis till 9-årsdagen, Vickan! Och skönt att maken fick vara kvar!

AM, hmm, väskan är inte packad än och listan jag gjorde häromdagen ligger på den andra datorn. Vi får väl se hur det går. Ombyten till mig, tofflor, kläder till Televinken, necessären, mobilen, lite dricka och något att äta plus en bok ska väl med. Maken får packa sin egen.

• Blivande fru L

Håller alla tummar (två alltså) för Telis imorgon! Det kommer säkert att gå jättebra. Hoppas ni kan sova i natt.

Semlor (= fastlagsbullar i mitt land) är gott! Mycket mandelmassa som gärna blandats med grädde så att det blir en tung och blöt bulle. Här säljs det semlor med hallonsylt också, ingen hit om ni frågar mig. Snart dags för premiär - mmm!

Tack för alla kramar och "beklaganden".

Dags för jobb imorgon, första dagen på lääääänge. Hur ska det gå att stiga upp före kl. 10.30? Kanske bäst att lägga sig före kl. 01... Ska bara slötitta lite på tv först.

Go´natt!

• fru AM

Låter hur bra som helst Telis! Kram och ytterligare ett "lycka till"! Hälsa maken.

Nu drar jag mig mot TV-soffan för en halvtimmas lugn & ro med äldsta sonen. Är rätt stolt att jag klarat hela dagen och kvällen helt själv medan maken är ute och rullar hatt ...

• viktualia

Tack för grattis. Och hur det känns att maken får stanna... å ena sidan (minsta motståndets lag) så är det jätteskönt. Allt fortsätter att vara som det är, han kan vara pappaledig när vi hade planerat och livet i hålan snurrar vidare.

Å andra sidan.. hoppet om livet någon annanstans än i hålan dog lite igen.... Ambivalens är nog mitt andranamn... ehum....

• Snorkfröken77

Oooh semlor, det är en av de få saker jag fortfarande vill äta som innehåller socker *fantiserar om en fluffig bulle med massor med riktig mandelmassa och grädde och ett rejält lock med en massa flosocker på* Jag vill helst köpa mina semlor på kondis bara för att få den lilla lådan med snören runtom Här är det så bra så grannstadens bästa kondis semlor säjs även på ica i låda = Lyx!

Telis - Lycka till imorgon!!! Jag ser fram emot att få höra en rapport! Jag tänker inte ge mig på att gissa varken längd eller vikt, det överlåter jag åt oraklen i tråden

Vickan - Skönt att maken fick behålla jobbet! Och grattis på, var det 9-årsdagen?

Ego - Tror jag har kommit in i de sk spökveckorna (hoppas jag), jag känner mig inte speciellt gravid längre, brösten är inte så ömma längre, illamåendet har hållt sig i schack i flera dagar och magen är inte fullt lika utspänd vilket resulterat i att jag kunnat få på mig ett par stora strectjeans, så skönt.
    Fast lite orolig blir man ju oxå, såklart. Däremot tyder min galna hunger på att jag nog fortfarande är gravid för gud så hungrig jag är! Och inget illamåene så håller mig tillbaks...Var det Vänner eller Piggis som skrev om dubbla luncher? Jag har fått full förståelse för det nu. Jag äter en jätteportion och efter tio minuter känns det som ett svart hål i magen. Hur länge håller detta i sig? Jag kommer ju rulla fram om jag fortsätter äta så här? Eller ska man bita ihop och lida och inte äta? Goda råd önskas tack

• viktualia

Ego - nu har vi hittat teutonia fun på nätet.. men maken är harigare än jag vad gäller nätshopping så han tänker ringa dem imorgon. Nu är det mest babyskydd som återstår.

• sweetstreet

Vickan!
    GRATTIS till båe makens jobb och tll er årsdag!
    Mpåste ändå kännas övervagande bra nu med tanke på att ni snart blir tre, eler? Att han får stann menar jag. Tid att flytta kan ni ju ta er senare. Det är aldrig för sent...

Haha, det har blivit mitt nya moto: It´s never to late!
    Jag behvöer det för annars kan jag få kramp i hjärnan och magsäcken av att fundera över framtiden.
    Men att strutsa fram med huvudet i sanden och tänka "Its never to late" gör att jag klarar av att känna mig riktigt glad 90% av tiden...!

• sweetstreet

Och sedan vill jag ytterligare en gång önska Telis Lycka till!!!!

Och bra att du fortsätter med galleriet. Hojta bara till OM du framvöer känner att du vill ge över ansvaret till ngn.

• viktualia

Snorkis - det där med dubbla luncher känner jag igen... Fast jag äter nog snarare dubbla frukostar....

Kan dessutom erkänna att jag nästan alltid har hårt bröd bredvid datorn på jobbet.. Jag brukar äta vanlig frukost hemma vid 6-tiden. Sen klämmer jag i mig en rejäl macka vid 8 när jag kommer till jobbet. Sen äter jag hyfsat som vanligt resten av dagen.... men som sagt - hårt bröd nära jobbdatorn tycker jag funkar.

• sweetstreet

Hm, jag föredrar faktsikt också KÖPESEMLOR om jag får välja...
    MEn nu när man bor i Semmelfria landet får man väl försöka baka ändå. Hmebakta är ju klart bättre än INGA semlor!
    Och Parnassias recept verkade gott så det ska jag förska testa!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter