• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Parnassia

Telis kanske hör av sig via SMS till någon av er snart? Det känns kanske mer troligt än att hon loggar in här. Eller är det jag som är hopplöst efter i teknikdjungeln?!

Har sett att en del av er loggar in med mobilen ibland. Vad är det för adress hit då?

• fru AM

Vi glömde mobilen på rummet innan vi åkte ner till operation - sedan fick vi inte komma tillbaka förrän 4-5 timmar senare (blev kvar på "uppvaket" pga allmänt kaos) och kunde inte meddela oss med omvärlden förrän då ... så det första vi fick var en utskällning av svärmor

Vad jag menar är att det kan dröja ett tag innan vi får veta något ... Men spännande är det!

• fru AM
    Parnassia skrev 2010-01-13 10:30:01 följande:
    Telis kanske hör av sig via SMS till någon av er snart? Det känns kanske mer troligt än att hon loggar in här. Eller är det jag som är hopplöst efter i teknikdjungeln?! Har sett att en del av er loggar in med mobilen ibland. Vad är det för adress hit då?
    Jag loggade in via mobilen när jag precis opererat benen i höstas - samma adress www.brollopstorget.se ...
  • Ore

Nej, nu måste jag ta tag i mitt liv här

Ska försöka få på en tvättmaskin, snabbamma lillkillen och sedan bege mig till tandläkaren.

Om hissen funkar upp till sportaffären idag, så hade jag även tänkt kolla på termobyxor (kallt att gå ute annars, misstänker
    att jag åkt på UVI...?). Och så har tygaffären utförsäljning...

Hoppas att på ett eller annat sätt fåhöra från Telis att allt har gått bra

• Ore

Hmm, jag fick inte ha mobilen på öht på sjukhuset... Och inte fick jag lämna sjukhuset heller, så det var moment 22 att meddela sig. Fast det var ju på sätt och vis ganska skönt också.

Lyckades ju till sist få maken att sms:a mugglan, så att ni slapp leva i ovisshet i all evinnerlighet.

• fru AM

Och jag ska sminka mig, mata Hektor, gå till posten, till konsum ... Mitt nya glammiga liv

• Ore

BS: Hoppas att ni har det bra hemma, pussa massor på lilla Astrid (och lika mycket på Iris, så att hon inte blir avundsjuk!).

• Ore

AM: Litet vardagsavbrott i Glamouren, alltså... Men totalt oglammigt hade det varit om du inte sminkat dig!!!

• Liten med Mindre

AM - råkar jag på henne igen ska jag definitivt dela ut en inbjudan. Fast hon tyckte hon tillhörde de som har lätt att bli gravida, så hon oroade sig inte så mycket. Mest funderade. Lyllos!

Lyckans mig har massage idag på jobbet. Måste bara välja om det är axlar eller rumpa som lider mest idag. Såna besvär!

Noterar glatt att jag är på mycket bättre humör när jag fått gympa av mig lite. Härligt! Och imorgon har vi barnvakt efter dagmamman - undras om jag ska leta upp en barnaffär o provköra lite vagnar?!?

(Är det förresten ett dåligt tecken när rumskollegan säger att jag inte behöver stänga ner mina privata sidor när han kommer o vill prata?? Ser det lite som en spark i baken att sluta slöa, och lite pinsamt att bli "ertappad"... Tur att han inte är en skvallerbytta. )
    Slutsurfat!

• snaily

Liten
    Hi hi, pinsamt att bli ertappad men tur att det var av en snäll kollega

Nenne
    Jag hoppas faktiskt på din plan, den skulle passa mig utmärkt! Sen vågar jag förstås inte tro på att det ska bli fler än fem befruktade, om ens några alls...

Idag känns det som jag har lite mensvärk. Normalt hoppas jag.

Televinken - vinka till galleriet nu!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter