• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Parnassia

Alla timers i huset till ljusstakar och utebelysning tänds nu ca kl 15... Det börjar bli dags att ställa om dem!! Underbart va?! Jag älskar när de måste ställas om på detta hållet.
    Våren är på G...

• Fru E

Parnassia-vår är det inte förrän det är mer än 10 grader just nu är det BRRRRR hela tiden tycker jag

Jo nog kan vi alltid fylla rummen ändå, var mina dåliga tankar som slog till

• Lapinette

Ehhhh... våren?!!! I Stockholm är det typ minu 8 grader och vacker rimfrost på träden. Inte direkt vårkänslor när man går ut men jäkligt vacker vinterdag har det varit idag.

• _koko_

Ååååh, lyckades inte komma in och önska lycka till igårkväll, men nu när jag fick chansen ser jag att det hänt MASSOR!!!

STORT grattis till Televinken och hela familjen Telis!

Lika STORT grattus till Astrid och hela familjen BS! Vilken Cicci-förlossning!

Sen verkar det som att nenne och blivande fru muffins har fått se små pickande mirakelhjärtan, stämmer det (har skummat de senaste dagarnas inlägg)? Lika stora grattis till er också isf!!! Wiiiiii!!!!!!!

Vi har det toppen här nere i solen och värmen (ökade temperaturen med 35 grader på 6 timmar ). Är rätt förkyld, men det glömmer man nästan.

Stora varma kramar till ALLA, vare sig ni vill ha dem eller inte.

• Lapinette

kokisen - njut av värmen!!! Vi ökade vår temp med ca 50 grader när vi åkte från ett minus 12 gradigt Stockholm till ett över 35 gradigt varmt Thailand. Hoppas du blir av med förkylningen nu när du får se solen. Min gick över så fort jag satte foten på varm sand.

• fru AM

Det mest glamourösa som hända på posten idag var att jag nästan nitade en liten sprätt till VD som muckade (hur jag visste att han var VD ... han berättade det för alla som ville höra). Vilka rubriker det hade blivit: "Lattemorsa slet VD i stycken"

• Liten med Mindre

HEJA AM! Nita på om han förtjänar det!

• fru AM

Men han var ju mindre än vad jag är ..
    Liten med Mindre skrev 2010-01-13 15:42:22 följande:

HEJA AM! Nita på om han förtjänar det!
  • Lapinette

AM - vad muckade den lilla VD'n om? Och att han bara vågade vara uppnosig mot dig?!!!

• fru AM

Det är en lång historia men man kan säga att han var onödigt oförskämd bara för att han hade fått för sig att han var den viktigaste och mest stressade personen i världen.

Lapinette skrev 2010-01-13 15:47:04 följande:
    AM - vad muckade den lilla VD'n om? Och att han bara vågade vara uppnosig mot dig?!!!
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter