• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Liten-duktigt med simningen! Hade med tänkt simma imorgon men gymet har intropass på Pilates vilket massören rekommenderade för min rygg/rumpa så tänkte gå på det istället. Måste bara kolla om man måste ha matta med sig för det har jag ingen

• Fru E

Vickan-så blandade känslor inför att stanna kvar men samtidigt det smidigaste när Trollet kommer snart. Hur har det gått med vagnshoppingen, har ni beställt ännu?

• sweetstreet

Aaahhhh!!!
    GRATTIS Telis, Televinken och Telismannen!!!!

HÄRLIGT! Underbart!

Och Tack Nene för uppdateringen!

Ville bara kolla detta. Nu måste morgonrutinerna fortsätta här...

• Fru E

Förresten vad ska man med ett hus på 160 kvadratmeter till om man inte får några barn

• Ore

Ego: Hade hål i tanden, ganska djupt. Hur 17 kan det bli så djupt så fort? Kan det ligga och jäsa utan att märkas, mer att det hade setts på röntgen om jag inte varit gravid vid senaste undersökningen?

Hur som helst är jag nu nästan 700 kr fattigare (de tar extra betalt för "akuttider" dessutom), har en temporär lagning (kritvit) och halva ansiktet bedövat. Ska tillbaka om två veckor för en ordentlig fyllning - förhoppningsvis! Eftersom hålet var så djupt, och gick nära pulpan, så vill de avvakta så att det inte blir infektion i den. I så fall får jag rotfylla tanden. F*n vad irriterande. Har redan en rotfylld tand samt en som de valde att dra ut istället för att rotfylla, så jag brukar vara väldigt noga med mina tänder. Men det verkar inte ha någon vidare effekt

Nog gnällt om det...

Tröstshoppade litet efteråt, ett par termobyxor och ett par varma kängor. Så att jag inte ska frysa om nedre halvan av kroppen när jag går ut på vagnpromenad. Och bara för det så kan man väl vänta sig mildare väder när som helst

• Fru E

Ore-surt med tandläkare och hål kanske fluortabletter kan hjälpa och tandtråd?

Tröstshoppande är alltid bra

• Ore

EA&MJ skrev 2010-01-13 13:51:28 följande:

Förresten vad ska man med ett hus på 160 kvadratmeter till om man inte får några barn
    Breda ut sig rejält på, ordna stora glamourösa mingelfester, ha mer än ett extrarum så man kan ha många övernattande gäster, eller så har man hemmagym i ett rum. Eller pysselrum. Eller om man startar egen firma har man det som kontor och får göra avdrag för det

Meeeen, bara den där remissen blir färdigbehandlad snart så är du också igång med ivf. Det har ju varit hyfsat lyckosamt på sistonde Om du inte plussar innan dess, förstås... (för du slappnar väl aaaaav ordentligt så fort de har skickar remissen )
  • Ore

Flourtabletter noteras. Är duktig med tandstickorna som tandläkaren rekommenderat, och tandborstning. Och jag får inte så många hål, men de jag får verkar bli kraterdjupa på ingen tid alls

• Fru E

Ore-jamenvisst är jag sååååååååååå avslappnad och plussar om två veckor
    Har faktiskt de senaste månaderna inte riktigt "brytt" mig mer än att notera att ungefär nu borde vi satsa lite extra (dvs kring dag 10 och framåt)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter