• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Det fanns så mycket jag hade kunnat säga till honom - om hans ringa längd, om hans fjantiga sätt ... Men jag var iskall och sa bara väldigt högt och tydligt att "det där var ju en VÄLDIGT trevlig attityd!"! Jag såg att hans sekreterare skämdes ögonen ur sig i alla fall - å hans vägnar.

• Parnassia

Nej, jag håller med om att det inte är så mycket vårkänslor här heller, vi har haft -12 idag. Men SOLEN är ju på återtåg! Och LJUSET, det räcker långt för att iaf jag ska ha lite hopp. Det var bara det jag menade.

• Lapinette

AM - bra jobbat!!! Det är bättre att vara kall än som jag emellanåt väldigt känslosam (tänker på mitt samtal med Tele2 för några år sedan).

• Ore

AM: Bra att du sa ifrån, synd att den lille VD:n inte verkade ha vett att skämmas för sig själv...

Parnassia: Att det blir ljusare är heeelt suveränt! I övrigt så får jag stryk om jag önskar mig vårvärme. Mina skidåkande vänner vill gärna kunna träna ett bra tag till

• Parnassia

Bra sagt AM!
    Och känslan av att vara nöjd över saker man får sagt i sådana situationer är grym! (Minns vår "incident" på parkeringsplatsen med den puckade kärringen för en vecka sen...)

• Mrs  B

Telis
    Stort grattis till er!!!!!!!!!!!!!!!!

AM
    Heja heja heja!!!!!!
    På dem bara.

Parnassia
    Jag ställde om mina timers precis och plockade bort julstjärnorna/stakarna och det kändes GÖTT!!!!!!!!!!!
    här har det faktiskt varit 0 gradigt idag , men ingen sol.

• Ore

tack för påminnelse om ljusstakar och stjärnor! Har nu ryckt ur kontakterna, får försöka plocka ner dem när maken kommer hem tror jag... Eller om lillkillen somnar OCH klarar att läggas någon annanstans än på min mage

• FruCicci

HALLÅ TELEVINKEN!
    Välkommen till jordelivet, nu är de glada dagarna i livmodern slut
    Hoppas din mamma och pappa snusar på dig nu!
    Kan knappt bärja mig tills vi får se dig.

Hej alla!

Återkommer senare när barnen inte är vakna!

KRAM

• sweetstreet

Haha AM!!!
    You go!

Det är verkligen det RÄTTA att göra!
    Bara vara iskall! inte få hysteriskt neurotiskt utbrot. Sådannt brukar mest slå tillbaks på en själv.
    Men om man kanv ara helt kylig och liksom "överlägset konstatera" lite torrt sådär, att någon gjort ett rejält felsteg. DÅ brukar folk ta åt sig! Hahaha!

• Snorkfröken77

EA - Vi har 160 kvadratmeter och vi måste möblera om och trixa för att få plats för lilla hjärtat. Så det är inga som helst problem att fylla ut 160 på två pers Men du behöver ju inte bekymra dig om det, ni kommer ju bli fler på ett eller annat sätt *kram*

Visst är det härligt att man redan märker att det blir ljusare! Jag håller med Parnassia, snart är det vååååår!

Tjohooo, idag firar vi 13 veckor!!! Äntligen!!! Så skönt att ha dem bakom sig. Nu ska bara KUB på måndag gå bra sen ska jag njuta hejdlöst och inte oroa mig så mycket

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter