• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Jag trodde man hörde till DS om man bor där BS bor - men du har säkert rätt!

FruCicci skrev 2010-01-14 10:12:30 följande:
    AM; jag trodde hon födde på Kaolinska i Solna, de hör ju dit.Måste kolla med henne
  • FruCicci

Jasså dubbelvagnen kommer i morgon AM
    Det är Heaven!
    Vilken färg?
    Var de slut på babyproffsen så ni fick beställa då alltså?

• FruCicci

AM, jag kan ha fel men jag har fått för mig att hon var på KS, tror hon skrev ngt om det innan... men jag har smsat henne nu, så vi får se vart hon är.

• fru AM

De var inte slut - vi tog svart färg. Men vi har inte velat hämta hem den förrän vi ordnat ett lås på "barnvagnsförrådet" som jag har norpat nere i entrén ... Nu är låset på plats och i morgon även vagnen. Jag och Livia främst är väldigt exalterade!

FruCicci skrev 2010-01-14 10:15:13 följande:
    Jasså dubbelvagnen kommer i morgon AM Det är Heaven!Vilken färg?Var de slut på babyproffsen så ni fick beställa då alltså?
  • fru AM

Kom precis på att jag kanske måste köpa en åkpåse till dubbelcvagnen också ... jobbigt att plocka bort den varje gång man kommer in och ska ställa ifrån sig vagnen ...? Han behöver ju en åkpåse i singelvagnen som han åker i när han och jag är ute på shoppingräder ...

Cicci förresten: tipsar om barnklädesrea på Lilla Gröna Indianen på Sibyllegatan - www.lillagronaindianen.se/ - och på Spooky på Grevgatan 61. Mycket fint!

• Lapinette

Oj, vad lugn morgon det har varit här! Själv har jag hunnit vara ute i förorten och dragit ytterligare en presentation ... veckans sista så jag firar med en knäckemacka här hemma (tänkte jobba hemifrån idag).

Jaha, vad har hänt här inne? Har tänkt massor på Telis nu på morgonen eftersom jag först åkte förbi hennes gamla hem och sedan var på hotellet som de tog in på när de var så trötta i och med visningarna. Undrar hur de har det, Televinken, Telis och Telismannen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter