• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Liten med Mindre

Izzie - hugaligen! Fick du nåt mot kliandet? Krya på dig!

• fru AM

Liten: Vi köpte en BabyTravel syskonjogger (utan liggdel) på Babyproffsen. Svart.

Lappis: röstar på "nedanför knät-klänningen" såvida den inte är alltför långt nedanför knät (min favoritlängd är precis nedanför knät innan vaden börjar sin utåtrundning ... Vadå i-landsdiskussion!

Nu har jag gjort storkok med barnmat och frusit in i burkar och klickar. Känner mig SÅ duktig! Min superduktiga mammakompis är en guldgruva bl a när det gäller såna recept.

• fru AM

Ang när Televinken och föräldrar får komma hem så vet jag ju inte precis - men jag tror vårdtiden är densamma på SöS som på DS, dvs 2 dygn om inga komplikationer tillstöter. Och de verkar må prima hela bunten så vi hoppas väl på imorgon!? Hoppas Telis hittar en dator snart så hon kan berätta allt om allt. Plus lägga upp en bild i galleriet!

• BrudSommar2006

Gäääsp, här tittar en trött en in. Vet inte hur jag ska överleva i flera dagar till utan att kollapsa innan vi får komma hem och sova. Astrid börjar sin vakna period någon gång vid tio på kvällen och håller på till typ fyra så den tiden är det bara att glömma att hon vill ligga och sola. Vilket så klart gjorde att provet som togs vid ett i natt inte var bra så nu vet vi att vi inte får komma hem imorgon i alla fall, kanske inte på lördag heller, buhuuu.

AM, vi är på avdelning 20. Hade glömt att ni också var fast på neo, usch vad det är jobbigt. Man är så fast eftersom Astrid inte kan lämna rummet och så all personal som springer hela tiden, dygnet runt. De är ju fräscha och pigga för de får ju åka hem och sova innan de dyker upp här nästa dag igen, själva blir vi bara i sämre och sämre skick! Nåja, bara att härda ut och försöka få henne att sola så mycket som möjligt så att vi kommer härifrån någon gång.

Hoppas att Telis mår bra och får komma hem snart!

• Tinga

BS - trist att ni var tvungna att åka tillbaka till neo, men se det ur mitt perspektiv; ni kommer definitivt inte bli tvungna att stanna i tre månader, som vi gjorde. Hoppas att Astrid snart inser att det är skönt att sola. Äter hon ordentligt nu? Kram!

Cicci - tänk om det hade räckt att ha mens under de perioder man försöker bli gravid!

Muggles - trist att behöva lägga en massa tid på jobbet, när man hellre vill lägga den på hemmet. Hoppas att flytten går bra! Ska ni köpa något mer än elfahyllor och garderobsinredning för pengarna ni fick av dina svärföräldrar? Själva måste vi skaffa belysning till vardagsrummet, och det är ganska svårt, tycker jag. Vi ska någon typ av spotlights över matbordet, någon större lampa över soffbordet, en läslampa och någon "myslampa".

Snorkis - ja en Mulberryväska finns defintivt på listan över saker jag hellre hade lagt 6 300.- på!

Idag är Piff & Puff själva på dagis för första gången, och det känns som att jag har semester. Det känns både konstigt och skönt att få några timmar för sig själv. Jag börjar inte jobba förrän den 1:e februari, så förutsatt att inskolningen går bra och de inte blir sjuka kommer jag att få två veckor med tid för mig själv. Ska se till att inte bara göra nyttogrejer, utan även sådant som är lite mer lyx.

• Tinga

EA - förstår att du velar angående rajtantajtan och maken pga ÄL, men han är verkligen inte förtjänt av någonting. Jag hade blivit skitarg om jag hade fått köra hem de andra, men inte min egen man.

• Tinga

EA - en sak till; huset ni fallit för har ju direktverkande el, så det är kanske därför uppvärmningskostnaden är relativt hög? Direktverkande el är ju den uppvärmningsform som har sämst verkningsgrad, och därför blir det lätt dyrt. Förstår att ni vill sätta in en kamin som komplement.

• Tinga

Izzie - usch, vilket elände! Krya på dig; klåda över hela kroppen är ju hemskt! Kram!

• Lapinette

Jag skulle nog vilja säga tänk om det räckte med mens OM man KUNDE bli gravid! Vad fasen ska jag ha den jäkla skiten månad efter månad och ont så in i bängen gör det också?!! ... till vilken jäkla nytta! Usch, vad jag har svurit över det eländet.

Tinga - njut av "semestern" för den är du väl värd!

AM - klänningen går någonstans mellan knät och foten i längd så något längre än din "önskelängd". Dock jäkligt bra för mig som har tokstora vader. Sen är den halterneck så jag visar en del rygg och med djup uringning fram. Det är stavar i oljesvartblått borderade ca 3 cm runt hela urringningen så inget halsband kan man ha.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter