• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

Cicci - jaaa faktiskt.. jag ska till Sthlm på lördag på dop... men kommer att hålla mig i västerort.. hm.. borde kanske grubbla över nåt smart sätt att närma mig dina trakter. Vad gör du typ vid 14-snåret på lördag?

• start september

Muggles,

jag avvaktar lite och testar lite då och då, mest för att stilla X-rädslan. Allt jag känner kan vara helt normalt och som jag tror jag skrev til dig för några veckor sen - jag vet ju faktiskt inte hur tanten ska kännas nu efter MA, allt kan ju vara ändrat. Och om cykeln är lång har vi säkert missat ÄL, vi körde ju ett julfokus.

• FruCicci

Vickan, jag gör ingenting på lördag. Vi löser det på ngt sätt, så får du långa lite smått och gott. Mycket vit och beige, men du vet ju ändå inte vad det blir
    Jag har massor! Bara säg till vad du vill låna!
    Jag plockar ihop små storlekarna tills vidare iaf!

• Oupsie

Sitter och försöker läsa ikapp vilket inte är det lättaste .

Astrid, så söt! Håller med några av de föregående talarna, tycker att hon och Iris ser väldigt lika ut på de bilderna som ligger i galleriet.

Hihi, tror att jag hittade "ditt" hus EA. Med hjälp av kommun och boyta. Tycker du att ni skulle behöva tapetsera? Men den fina bården i the master bedroom sparar ni väl? Om jag nu hittat rätt hus...

Jobbigt med magproblem, Cicci och Liten.

September, jobbigt att oroa sig . Håller alla tummar att det blir ett vanligt plus och inget X.

*postar så länge och fortsätter läsa ikapp*

• FruCicci

StartSep, jag vet inte om man kan jämföra nu, men efter kmin abort förra sommaren (skrapades i v 11-12) så var min ägglossning sen. Jag fick den dag 17, jag som annars är som en klocka på dag 13.

• MSW
    Party 4
    För alla bra saker som hänt idag!!

Ea: tack för titten på huset! Om det ingår ngn slags uppvärmning av poolen i elkostnaden kanske? (eller jag har egentligen ingen aning om ifall man värmer upp en pool eller ngt...)

Start: Så bra vecka som det verkar vara här i tråden så borde juh du få ett plus (som sitter på rätt ställe och stanna så länge det ska!)

Åhh så söt Astrid är!! Håller med om att hon liknar storasyster!

Hmm.... Något har jag säkert glömt..
  • Oupsie

Och EA, vad skönt att de fick iväg remissen med en gång (eller imorgon i alla fall). Hoppas att ni kan få börja med en gång .

Har Hattis varit inne? Jag har inte sett henne när jag backat bakåt.

• Fru E

Oupsie-men vaddå ska vi inte ha kvar nalle puh bården tillsammans med den runda sängen helsnygg jööööööö
    Förstår inte varför folk envisas med bårder överallt och speciellt mitt på väggen......

MSW-vet inte riktigt om poolen ingår där men golvvärmen och handdukstork lär vara med. Vi hade tänkt sätta in kamin med och ev uppgradera luftvärmepumpen så dne blir effektivare. Man vet ju inte hur många som bor där nu eller hur varmt de har det. Hoppas bara på att det är fjärravläsning så man inte går på föregående ägares elkostnad

Nu sängen och hus drömmande med maken och jaaa kanske lite annat

• Fru E

Oupsie-ja om det inte är någon värst kö så kan det bli spray i mitten av februari för till denna cykeln blir det nog lite tajt, dag 13 idag....

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter