• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Parnassia

Grattis Snaily och Fru L för lyckade läkarbesök idag!
    Underbart med alla goda nyheter.

• nennesjuttioåtta

BS
    Fy fan vad roligt du skriver, hahahhahahaah! Bästa bäste BS!

• nennesjuttioåtta
    på er alla, nu ska jag hem och fira med något. Mannen pratade om baguette men jag är osäker om vilken sort han menade.

Är det inskrivning för Tellis i morgon eller på onsdag? LYCKA TILL VÄNNEN!
  • Fru E

Ore, MSW ni är inboxade om huset

Grattis till Nenne och Fru Muffins!!!

Hemskt dumt att sitta i öppet landskap nu *tjurar* svårt att gå in när alla kollegor ser ens stora skärm.....

Ringde till gyn om remiss och sköterskan skulle se till att den skickas imorgon till Malmö . Nästa vecka kunde jag ringa dit och höra hur lång kö det var!

• Telis

Säger GRATTIS en gång till till nenne!! Wow, vecka 9+4 redan, jag trodde ni bara skulle se en liten blobba, det är ju fantastiskt med armar och ben och röv och allt!

Astrid finns nu i galleriet, världens sötaste!

Det blev långlunch med Frejis och Bumsis (tusen tack igen!) men är nu hemma och ska fortsätta läsa ikapp...

• Telis

Åh, grattis till dig med, snaily!! Vilket perfekt antal blåsor redan!

• Telis

hihi, jo, jag har alltså varit och ätit lunch med Frejis och fått låna den sötaste lilla overall man bara kan tänka sig. Televinken kommer att få det så bra i den. Och Telismannen borde vara på väg hem till AM as we speak, om han inte råkar fastna i någon elektronikbutik på vägen. Han har nu fått för sig att vi borde ha en videokamera tills Televinken kommer. Snacka om att vara ute i god tid.

• Telis

Grattis till blivande fru L också för ett fint VUL! Vad det händer roliga grejor i tråden nu! Fast det var ju för jökla tråkigt med dödsfall i familjen och vid jul dessutom. Jag förstår inte varför folk FÅR dö i december överhuvudtaget.

• Telis

nenne, ja, inskrivning i morgon eftermiddag och sen snitt på onsdag (antagligen förmiddag).

Skulle det förresten hända något innan onsdag så smsar jag någon, men det tror jag inte. Han verkar trivas och frodas där inne, även utan semlor.

• snaily

Nämen hej Telis, DÄR är du ju! Skrämma oss på det där viset Tur att BS hade koll på dina ärenden idag så slapp det bli alltför vilda spekulationer här. Jag visste ju också om att du skulle träffa Frejis, bara jag tänkte efter lite, men min hjärna är inte riktigt på banan idag - den tänker bara på ägg!
    Stort lycka till på inskrivningen imorgon - shit vad tiden går fort!
    Klart ni ska ha en videokamera, bra tänkt av maken!

Guuuuuuu så gööölliiigg liten Astrid!! Ganska lik mig själv som nyfödd faktiskt!

EA
    Hoppas på kort kö i Malmö!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter