• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Nähej

Är det möjligt att Telis har annat för sig än att fixa med vårt galleri...!? JAg hoppas jag snart får se Astrid i alla fall!

• Parnassia

Liten! Din mage ser ju jättefin ut! Du har ju inte långt kvar du heller.

• fru AM

BS: är du intresserad av två amningsplagg (jag har haft dem som nattlinnen/hemmaklänning) - den ena från boob den andra från Paola Maria (stl xl båda)? Den ena gråblå, den andra rosa.

• fru AM

JA, Liten: vilken fin mage du har!

Jag har kanske glömt detta men vet ni vilken sort bebisen är? Har du någon aning?

• fru AM

Hektor somnade helt plötsligt så därför har jag denna oplanerade tid vid datorn ...

Men jag får väl skrota iväg och göra lite nytta. Bädda upp i gästrummet för nattgästen t ex.

• Liten med Mindre

AM - vi vet inget om sort. Men alla teorier utom möjligen cravings pekar på kille. Badbollsmage med 136 i puls senast. Fast ost o choklad står högt på min matlista. Ingen fänkål här inte.

Gissar att det är nu magen är som finast - tackar för komplimanger (piggar upp humöret) - sen blir magen nog bara abnormt stor.

Dags att fylla på lite smörgås med ost! Hade nog gärna velat ha en nenne-semla med. Mums!

• muggles

Hetsar in innan nästa möte - jag hade också badbollsmage! Alla sa att jag hade killmage...

Grattis Nenne - förstår av denna sida att det gick bra!

• Parnassia

Här har det fattats beslut. Vi ska baka semlebullar.
    Knappt har julgodiset tagit slut i skåpen innan man fyller på med annat... :-O

• BrudSommar2006

Vad är det Telis har för sig idag som jag missat, har hon åkt in på förlossningen??? Annars vad det väl inte dags förrän den 13:e??? Spännande hursom.

AM, jag tycker att jag har en del amningskläder kvar hemma sedan sist men jag ska kolla vad jag har och vad jag egentligen tror att jag kommer att få användning för.

Nenne, tjoho, vad roligt att få se en sprattlande liten Pricken!!!

• snaily

Tjohoo, GRATTIS Nenne!! Vad underbart, och att få se att Pricken inte bara är en liten prick utan snart en bebis också, måste vara en fantastisk känsla kan jag tro!

Liten
    Fin mage tycker jag också!!
    Det är förresten jag som sätter griller i huvudet på dig på facebook

Kul med dina rapporter BS!! Hoppas Iris blir glad över lillasyster!

Tack alla snälla söta för tumhållning idag!
    Jag var sjukt nervös i morse, övertygad om att det inte skulle vara en enda liten äggblåsa där inne, alternativt att äggstockarna sprängts eller något annat katastrofalt
    Men det såg jättefint ut! Ca 16 blåsor på knappt 10 mm efter 4 dagars sprutning. Doktorn verkade nöjd och tyckte vi skulle behålla samma Puregondos, ska ta blodprov i morgon och får se om vi behöver dosera dosen efter det.

Fick med mig både remiss och blodprovsrör och ska själv skicka blodprovet med expressbrev till Falun - då känns det ju nästan lite larvigt att gå till sjukvården bara för själva sticket i armen. Det får en kollega på jobbet göra. (En som listat ut på egen hand att vi håller på med ivf, TROR jag, så det blir inget konstigt att be henne om det.) MEN, då uppstod nästa problem - hur ska provet hanteras efteråt, centrifugering osv. Fick sitta och ringa jättelänge nyss innan jag till slut fick svar från lab.

Nästa VUL på torsdag. Det börjar kännas spännande nu när man ser att det faktiskt händer grejer!

Firade sen med att shoppa massa dyra grejer till Korven - nu ska vi snart ut och prova dem i skidspåret! (dragsele med mera)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter