• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Mrs  B

Cicci
    Bajsschema

Låter som om det vore något för Malte också....?????
    Eller får Max helt enkelt bara lära honom hur man ska bajsa, han är nämligen något av en expert.

• BrudSommar2006

Hallå! Tyvärr får vi inte åka hem idag som vi hoppats för värdet har gått upp. Vet inte än om vi måste sola, det får dagens mätningar utvisa. Mina föräldrar ska komma och hälsa på med Iris ikväll i alla fall så får vi se hur det går.

Spännande med dagisstarter och VUL idag!

Ska se om vi kan få fram någon bild medan vi fortfarande är kvar här eller om det måste vänta.

Telis, vi är på DS förresten.

Lapinette, blir det några bilder på FB framöver tro?

• Parnassia

Usch för krånglande magar både hos Liten och Cicci. Hoppas ni får bättre ordning så snart som möjligt. Kram!

• Parnassia

BS! Spännade att Iris och Astrid ska få träffas
    Trist att värdet gått upp. Men mår hon bra ändå?
    Och hur känner du dig idag?

Vill också gärna se bilder från Lappis resa, men då kanske det är FB som gäller. Törs man fråga om namn dit...?

• FruCicci

Just det Liten.....
    hoppas din mage blir ok med framöver, men det har med graviditetn att göra eller hur?

BS, vad trist att ni inte får åka hem. men det kanske är lite skönt ändå att vara på BB en extra natt, jag hade nog velat det, mig kastade de ut med en gång, de frågade om jag ville åka hem samma dag till och med! 4h efter förlossningen... ehhhhh nej tack
    Tur var det för lillan hostade fostervatten och slem halva natten och jag var skiträdd! SÅ alltid ngt positivt med att just stanna!
    Spännande att Iris får träffa Astrid i kväll!
    Victor hade med gulsot, fast han föddes ju i juni och då räckte det med att ställa honom vid fönstret på BB så han fick solljus på sig...

• BrudSommar2006

Parfymfritt har vi slutat med för länge sedan till Iris kläder men när hon var nyfödd hade vi det tills vi såg om hon verkade känslig för något så vi gör likadant med Astrid.

Meningen är att vi ska låta Astrid ligga framför fönstret och lapa dagsljus men hon vill ju bara amma hela tiden och verkar inte gilla dagsljus. Det andra är att hon ska äta mycket för det ska tydligen också hjälpa så hon får ersättning nu också blandat med amningen som jag gissar inte har kommit igång än.

• BrudSommar2006

Cicci, vi börjar tycka att det är rätt trist att sitta här på rummet!

Jobbigt med bajsschema! Hoppas att det ordnar till sig snarast.

Newbie är bra, Iris första omgång kläder som hon hade på sig när vi fotade henne på BB för annons i lokaltidningen var därifrån och de har vi sparat till Iris nu så vi kommer inte att låta Astrid använda dem.

Vi skulle verkligen behöva få komma hem och köra en tvätt med nedbajsade kläder, men men.

• nennesjuttioåtta

hejjjjjjjjjjjjjjjj IIIIIIIHHH!! Den lever!!!! Och jag blev förvånad att den inte var en liten blobba som åkte omkring som en radiobil därinne, den låg och sprattlade med armar och ben och

ja, vad fan ska jag säga. Helt jävla otroligt fantastiskt och alldeles, alldeles underbart!

• Piggelin1

WOW-WOW-WOW!!! Nenne - det är ju heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt underbart!!! Åh, vad GLAD jag blir!!!! Grattis till att Pricken sprattlar & lever runt!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter