• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Tack alla!
    jag har matat den med semla så nu mår mor och barn bra!

BS
    Grattis igen, synd att du inte hann få bedövning som du ville men skönt (?!) att det gick så pass snabbt!

Cicci
    hhahah, är det samma författare till Penisboken?

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Välkommen hem!!! Låter som ni haft det hur skönt som helst!

• Snorkfröken77

Nenne - Grattis till sprattlande prick! Jag sitter här och är jätteavundsjuk, jag vill ju oxå se vårt lilla liv!! Men måste vänta ända tills på måndag...

• Lapinette

nenne - f'n vad underbart med en liten prickig röv!!! eller hur var det nu? Röv i pricken eller??!!! Stort grattis!!! Förstår att känslan måste vara helt underbar.

• Ore

Wiiihiiii för att pricken sprattlar och lever runt!!!!!

MrsB: Härligt med mycket jobb!

AM: Jag var inne på PoP häromdagen, och du har nog rätt, stl 62 verkar vara jättestor, och det finns risk att lillkillen drunknar i den... Mer lämplig för någon av sommarbebisarna under nästa vinter, kanske något för pricken...?

Ego: Har ringt och bokat tandläkartid - enligt spegeln så verkar bitar av två fyllningar ha lossat. Får komma på onsdag Lär nog bli en dyr historia, gissar jag...

Funderar på vad det var mer som jag skulle ringa om??? Minnet är bra, men kort, tydligen...

• Ore

Cicci: Bajsbok låter ju sådär Det är inte så att han försöker undvika att bajsa? Lillkillens kusin hörde av de äldre barnen hos dagmamman att "bajs är äckligt" och ville absolut inte bajsa, och fick rejält ont i magen till slut...

• BrudSommar2006

Telis, jag har precis mailat dig en bild på Astrid.

• fru AM

Gaaah!Spännande! Jag öppnar galleriet och uppdaterar en gång i minuten!

BS: måste säga att du är snabbast i trådens historia med detta! Både att berätta online om förlossningen och att maila bild och allt!

Det känns som om man känt Astrid ända sen hon var ett litet ägg ... ska bli kul att se foto!

BrudSommar2006 skrev 2010-01-11 13:16:41 följande:
    Telis, jag har precis mailat dig en bild på Astrid.
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter