• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Lycka till idag på VUL, nenne och snaily!!! Åh, vad jag håller tummarna för er bägge två!

• MSW
    Telis skrev 2010-01-11 09:34:19 följande:
    Lycka till idag på VUL, nenne och snaily!!! Åh, vad jag håller tummarna för er bägge två!
    *jag med*

Och skickar lite tankar till piff och puff på dagis! (hrm, FÖRSKOLAN, menar jag juh så klart! ) Och till Bs att Astrids prover ser bra ut så att ni får åka hem!

Hoppas så att det bara är bra saker att läsa ifatt, när jag nu tar mig tid till det.. Kanske ikväll, annars hinner jag inte förrän i morgon kväll!
    Ikväll ska jag på gympa första gången sen innan jul och nu FAN ska jag inte vara påverkad av operationen längre!!

Puss och Kram!

Om jag inte hinner in ikväll så lycka till i morgon Telis, på inskrivningen! (och på onsdag med, men det borde jag hinna önska senare)
  • Mrs  B

Lycka till Nenne och Snaily!!!!!

Och ett stort LYCKA TILL till Telis!!!!!
    (jobbar på onsdag)

Heja Piff och Puff som ska börja DAGIS!!!!

MSW
    Dagis, dagis, dagis......

Själv skriver jag det sista på min rapport och sen skickas den imorgon.....

Är sen inbokad på en hel del jobb och det ska bli så HIMLA kul!!!!!!!!!!!

• fru AM

Lycka till Nenne & Snaily!!!

Åh vad jag önskar att BS hinner skicka en bild av Astrid till galleriet innan Telis ska in och få Televinken ...! Förresten BS - har ni bestämt er för Astrid? Var hon en Astrid när hon kom ut?

• fru AM

Är det idag Piff & Puff börjar dagis? Lycka till i såna fall!

• start september

Kikar in som snabbast gör att säga att jag håller hårda, hårda tummar för Nenne och Snaily!

Åh vad du skriver befriande roligt BS! Hoppas värdena är bra och att allt rullar på så att ni får komma hem till storasyster snart.

• Ore

Det gick ju verkligen snabbt då, BS! Synd att du inte fick en här bedövning den här gången heller, dock...

EA: Vill också gärna ha huslänk!

Lappis: Välkommen tillbaka till kylan

Sweet: Hoppas jetlagen har lagt sig...

Vickan: Hade jag inte haft parfymfritt tvättmedel redan, så hade jag skaffat det till bebiskläderna. Om du ska shoppa kläder till trollet, så leta efter bodies med omlottknäppning. Väldigt mycket lättare än att dra över huvudet och krångla in armarna...

Intressant att höra att det inte är helt ovanligt att ha bebisarna i andra rum. Har faktiskt aldrig hört om någon som inte haft sin bebis så nära som möjligt i åtminstonde ett halvår... Men jag förstår att det kan funka bättre. Tycker dock ff att syrran lät rolig, när hon absolut inte kunde tänka sig att flytta ut byrån med kläder... Jag skulle personligen hellre gå och hämta underkläderna i rummet bredvid, än att springa ut och in till skrikande bebis mitt i natten när man bara vill sova.

Lillkillen sover ganska ljudlöst, fram tills han blir hungrig. Då fäktar han med armarna, gnuggar huvudet mot kudden och gnyr litet...Vill man vänta litet med matandet så kan han ligga så ett tag, men då sover man ju inte direkt under tiden...

• MSW

Mrs B skrev 2010-01-11 09:51:12 följande:

MSWDagis, dagis, dagis...... Själv skriver jag det sista på min rapport och sen skickas den imorgon..... Är sen inbokad på en hel del jobb och det ska bli så HIMLA kul!!!!!!!!!!!
    Ja visst är det fånigt med förskola?! (Och förvillande med förskola resp förskoleklass!!) Fram för lekis och dagis i stället så folk förstår vad man pratar om!
    Går det bra med rapporten? Gött att få jobba lite mellan varven också! Själv har vi opponering av julens grupparbete idag! Plus lite inlämningar (var av en komplettering..)
  • Ore

Tummar hålls för Nenne och Snaily här med!

Och även jag önskar Tinga med familj LYCKA till med dagisstarten!

• MSW

Och ea: Jag vill också se huset!!

Ore: Vi kommer nog däremot ha "nästa" inne hos oss förmodligen, eftersom vi inte har något mer rum, och det känns inte super bra att ha den ihop med A så länge den är så liten, onödigt att väcka storebror i onödan.. Fast det är juh inte det minsta aktuellt än, men sånt jag funderar på iaf..

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter