• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

Brudsommar - hm... det där med klädstorleken påminner mig om att jag nog får ta en repa på stan snart.

Nyfiken fråga till er erfarna: Har ni fixat särskilt tvättmedel (parfymfritt och allergitestat) till era små telningars kläder och grejor?

• Lapinette

Piggelin - gillar också HBO men har inte deras kanal här hemma ... men i Thailand. Älskar flera av deras serier och saknara Entourage och då speciellt Ari.

BS - vad härligt att den lilla damen är hänsynsfull mot mamma redan!

• MSW

BS: Stort grattis! känns härligt att du orkar vara här inne och "prata" redan!!

Vickan: Förstår att det känns riktigt läskigt att det är du på tur! *kram* Men det kommer gå bra (på ena eller andra sättet)..

...själv blir jag nervös av att läsa om alla snabba nummer två förlossningar... För min första förlossning gick juh relativt snabbt.. och vi har en timme till sjukhuset så nästa gång (om jag har den turen!) kommer jag vara nervös för att inte hinna till sjukhuset i tid.. Nästa gång slipper jag juh dessutom förhoppningsvis att bli igångsatt!

• Lapinette

Här har maken redan gett upp och lagt sig. Själv är jag lika röd i ögonen som på den solbrända näsan ... men jag sitter tappert fortfarande uppe och letar kort till bildspelet jag hade tänkt att visa på brorsans 50-års fest. Jag ska ju vara toast madame på hans fest om 2 veckor. Tar tacksamt emot tips och idéer!!!

• Piggelin1

Vickan - jag har kört med Via Sensitive sen långt innan A föddes (pga mina allergier/eksem) & det har vi fortsatt med sen hon kom. Det enda jag minns att vi gjorde, var att tvätta alla kläder hon fick i början, innan hon använde dem, så att ev överskottsfärg etc försvann.

• BrudSommar2006

Piggelin, jag är absolut otroligt tacksam att det var över fort! Överlag är jag tacksam att det är gjort nu faktiskt!!!

• MSW

Vickan: Ja vi köpte något som kändes skonsamt.. (och gör väl egentligen fortfarande).. TYp neutral eller något sådant.. Parfymfritt hade vi redan innan dock..

• Piggelin1

Hej Lappis förresten - välkommen hem!!!

• MSW
    BrudSommar2006 skrev 2010-01-10 21:47:22 följande:
    Piggelin, jag är absolut otroligt tacksam att det var över fort! Överlag är jag tacksam att det är gjort nu faktiskt!!!
    Ja Bs, det måste kännas skönt att du är färdig nu! Och har två små fina flickor!!
  • BrudSommar2006

Vickan, japp, har separat tvätt- och mjukmedel.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter