• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Välkommen hem Lappis!! Fortfarande inte ett dugg avis på era dykäventyr... Hur har ni haft det för övrigt? Berätta ALLT!

Astrid FÅR verkligen ett supercoolt personnummer!

Här dricks vin! Fast bara lite. Jag bara vägrar försaka allt som är gott "bara" för att vi ska IVFa... Är jag dum då? Undrar på vilket sätt ett glas vin (med betoning på ett) skulle vara skadligt för mina äggstockar? Tänker dock inte dricka (mer än yttepyttelite i så fall) under eventuell ruvning.

• muggles

Snaily: vin kan nog inte påverka dina ägg då du är född med dem De är som de är...

Jag vet inte riktigt skillnaden på varför man gör FVP el moderkaksprov, och varför de nästan aldrig gör moderkaksprov här i Sverige(?). Jag trodde att man kunde göra moderkaksprov tidigare av ngn anledning men det kanske inte är så?

• muggles

Snaily: däremot kanske vin kan hjälpa dig att slappna aaaaav, fniss!

• MSW

Välkommen hem lappis! Är inte heller ett dugg avundsjuk!

Snaily, det är säkert ingen fara!

Mugglan: Jo, vi är supernöjda med sovrummet.. Förutom att det var väv under, så det gick inte helt att få maskeringstejpen prick tät.. (resultatet finns i galleriet..)

Också var det något mer jag skulle skriva känns det som... Jo, undrar hur det gått för EA idag!

Godnatt!

• Snorkfröken77

Frejis - Japp Kub är bokat till dne 18/1, hål tummarna då!
    Hur är läget med din pappa nu?

Muggles - Alltså, mailet var till min personliga mailadress på jobbet. Men jag är admin och kan om jag vill läsa allas mail på hela företaget, så även mina kollegor i min grupp. Vi har självklart tystnadsplikt. MEN all jobbmail på alla företag "ägs" av företaget och de har rätt att läsa mailen, viktigt att veta ni som tror att det är bara ni som får läsa er jobbmail. Det är ju sällan någon läser andras mail men i vissa situationer kan det ju hända. Därför är jag noggrann att särskilja privat och jobbmail normalt sett, men nu sket det sig duktigt

BS - Grattis igen, det var verkligen bästa och härligaste!

• Lapinette

Snaily - hur långt har du kommit i sprayandet och hur mår du? Jag tror inte ett glas vin då och då skadar själva utgången av IVFandet men man ska däremot undvika en rejäl fylla.

Ja, vad ska jag säga om semestern? Vi har verkligen latat oss ... så som det var tänkt. Legat vid poolen och läst böcker, tagit thaimassage på hotellet, promenerat på den näst intill öde stranden, ätit massor med god thaimat, skaldjur och fisk och så har jag ju dykt för alla första gången också . Och bränt näsan (fast det var inte första gången).

• Snorkfröken77

Apropå MKP och FVP har jag förstått att man gör MKP för att man kan göra det mycket tidigare, dock tror jag att man förr ansåg medtoden mer osäker eftersom man lätt kunde få med mammans celler. Sen tror jag det är ryggmärgsbråck som man inte kan se på MKP men på FVP. Jag har för mig att missfallschansen är lite högre för MKP men inte så stor skillnad mot FVP.

• Fru E

God kväll!

Fru EA är helt salig i ett annat hus än det vi var på visning på

Det hus som vi tyckte om på bilderna var i verkligheten inte lika snyggt. Planlösningen var kanon med enplans, många sovrum, kakelugn, nytt snyggt kök, uteplats i rätt läge med markis, bra storlek på garaget, grovkök etc. Nackdel var omgjorda badrum 03 men med plastmattor i ljusblått och ett i grönt, sådär snyggt och fräscht. Mycket sprickor i fogar då vardagsrummet var tillbyggt 02 och alla lister var lite klåparaktigt tillsågade eller målade. Sådana saker som vi kommer att störa oss på. Utvändigt var det vindskenor som behövde bytas (ruttna), hela huset målas, ev hängrännor att byta. Vi tyckte inte att huset var värt de pengarna eftersom det var en hel del att fixa men sa att vi var intresserade just för att följa budgivningen om det läggs skambud tex.

Vi kollade även på ett andra hus idag men det var verkligen sunkigt! Vi gick in och sedan ut nästan direkt, alldeles för mycket att göra och tomten var inte bra.

SÅ ny visning nästa söndag på ett hus som ligger i samma kommun, ungefär lika långt till centrum/tåg, större boyta, gjuten pool med mosaik , uterum, trädäck, stort garage, balkong, cool ovanvåning med synliga träbjälkar. Allt till en billigare kostnad än de andra . Det som krävdes i detta är nya tapeter, lasera trädetaljer, sätta glasdörrar i uterummet, sätta in kamin.
    Har sålts lite andra hus i omgivningen där i somras och de gick ner minst 100 000 så verkar relativt lovande.

• fru AM

Lappis: välkommen hem! Låter som du haft det skönt!

Mugglan: tror det var du som skrev om babyvakt/andningslarm osv nyss? Vi använder vår babyvakt varje dag! Ett av våra bästa "babygrejinköp". Tjocka stenväggar och stor lägenhet gör att vi inte hör Hektor annars - om vi tex är i köket och han ligger i sovrummet. Och givetvis ovärderlig på semestrar!

Men skulle jag fått göra om något vad gäller denna senaste gång så skulle jag hyrt/köpt andningslarm från början och låtit Hektor sova på magen (eller sidan) - det här med huvudformsångesten var alldeles för jobbigt. (Nu är formen ok i alla fall)

Åh jag kan knappt vänta tills man får se bild på Astrid!!! Denna lilla "dvärg"!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter