• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Snaily - jag fick rekommendationer från min läkare att inte dricka från spraystart medan de på CvL hela tiden säger lev som vanligt men de verkade också tycka (då vi försökte planera en av IVFerna så berättade jag att jag skulle på bröllop i Frankrike = myyyyycket champagne och vin) att man inte ska häva i sig allt för mycket efter sprutstart men ett glas gör inget.

Själva har vi öppnat en liten champagne som jag fick från jobbet nu ikväll. Ett glas och jag är supersnurrig. Försöker nu bara hålla ögonen öppna så länge det går.

EA - huset låter fint! När ska ni buda eller är köpet redan klart?

• Snorkfröken77

Ni diskuterade vikt på katter för ett par dagar sedan, våran kattunge på 7 månader väger 4,2 kg Lite skoj i jämföresle med honorna som diskuterades. Men då är han en hane och hälften Norsk skogskatt, hälften Maine Coon. Och äta och skita är hans huvudintressen

• Fru E

Lappis-nej nej visningen är inte förrän nästa söndag men ska ringa och höra om man kan få titta i veckan eftersom budgivningen på det första huset vi tittade på lär börja under veckan.

• Snorkfröken77

Lappis - Härligt med Champagne! Vad gulligt av jobbet att ge dig det när du kommer hem, då blir man ju peppad att jobba igen efter semestern.

• Telis

snaily, jag drack vin hela vägen tills jag plussat. Fast jag har aldrig varit någon storkonsument så det rörde sig inte om några större mängder. Jag tror på att man ska må bra.

Välkommen hem, Lappis!

EA, hoppas att nästa hus är det Perfekta Huset!

AM, törs man lita på ett sånt andningslarm? Är risken lika stor för PSD om barnet sover på mage med andningslarm som om dom sover på rygg?

• Lapinette

Snorkis - fick skumpan i julklapp ... har inte varit på jobbet i år.

Telis - hur känns det? Är det lugnt och det är den 13:e som gäller?

• Snorkfröken77

Lappis - Aha Men trevligt iaf

• Telis

Lappis, ja det är hur lugnt som helst så det blir säkerligen den 13:e. Känner mig fortfarande lugn men det blir nog lite mer nervöst för varje dag som går här framöver.

• start september

Det här med andningslarm är vädigt personligt. Vi valde att ha det, men ändå lade vi vår tjej på rygg. För oss kändes det tryggast så. Hade hon velat sova på magen hade hon fått det men aldrig utan larm. men det är vi det, alla resonerar olika.

Om någon är intresserad så är här mina tips:

Vi hade när hon var liten Respisence som är en liten dosa man fäster i blöjan. Då kan man ha henne även i sin egen säng och ha det om hon sov i vagnen.

Bra sajt är www.andningslarm.se, de både säljer och hyr ut. Är man osäker kan man ju hyra och testa?

När hon började sova i eget rum gick vi över till Angelcare www.andningslarm.se/innehall/andningslarm/angelcare/ac_1.som är den bästa Babyvakt jag träffat. Vi bor i treplanshus så en babyvakt är ett måste, slår man på TV:n hörs inte ett pip.
    Den har vi nu bara som babyvakt.

• Telis

september, vad gör man om larmet går då? Räcker det med att peta på dom för att andningen ska komma igång igen? Har det hänt er? Håller man inte på att svimma av skräck då?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter