• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Snaily-ja än så länge är det lagom dyrt och enligt statistiken på booli.se har det inte gått upp så mycket i de områdena utan snarare ner sen i somras. Nu återstår det att vänta en lååååååång vecka och sedan antagligen budgivning *biter på naglarna* och som vanligt ångest över att man redan nästan har flyttat in i huset

Tur vi ska fixa här hemma och det är ÄL

Förresten så är garderoben såld fick tom handpenning av snubbarna som kom idag så vi vet att de kommer imorgon igen och hämtar den. Så nästan hela inredningen till skjutdörrarna är finansierad

• Fru E

Snorkis-kanske skulle säga att huset har mer rum än 4 sovrum och allrummen

• Fru E

Ohhh imorgon kan jag dessutom ringa till gyn för remiss! Dumt bara att vi numer sitter i öppet landskap och alla är på plats hmmmm

• snaily

EA
    Oooo, spännande! Du kan inte smita iväg och ringa på någon fikarast?
    Häromdagen när jag ringde kvinnoklinken ville jag inte att de andra på jobbet skulle höra, så jag stod utomhus i nära 30 minusgrader och pratade - KALLT!

• Fru E

September-trist med minus känner alltför väl igen känslan. Hoppas på att din kropp fattar och längtar efter att bli gravid igen och denna gången behålla pyret!

• Fru E

Snaily-funderar på att ringa när jag går till kontoret från tåget på morgonen så får jag gå lite för mig själv från de andra kollegorna och sedan prata klart ute. Antagligen får jag att gyn ringer upp mig eftersom man hamnar hos sköterskan men får väl ha telefonen med mig in på avd mötet

• Fru E

Snaily-haha jag tyckte det var kallt att promenera till visningar idag när det var en minusgrad . Vi var hurtiga och var hemifrån nästan 3 timmar men vi gick effektivt kanske 1 1/2

• snaily

EA
    Låter som en bra plan, lycka till!!
    Minus en, fasen vad skönt! Önskar det kunde bli lite varmare snart så man slipper klä på sig i ansiktet varje gång man ska ut (de som har facebook förstår vad jag menar...). Men i morgon skulle det bli bättre tror jag.

• Fru E

Det har blåst rätt så friskt idag med så kändes betydligt kallare men kan tänka mig att det är humanare här nere

• Snorkfröken77

Snaily - Vi hade plats för minst 4 till Så du kunde tagit med dig både maken och korven

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter