• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Mrs  B

Vickan
    Har bara parfymfritt här i både tvättmedel och sköljmedel eftersom jag själv inte tåler något annat....
    Tvättar ALLTID alla kläder innan användning!!!!

Lappis
    Välkommen hem!!!

• Lapinette

Nej, nu går ögonen i kors och resterande foton måste scannas in ... det får bli sängen! Sov gott på er!

• MSW

Nahe, nu verkar det som A äntligen slocknat, fast han varit "lagd" sedan halv nio, så nu är det dags för mig att sova!

Godnatt alla trådisar!

Och BS: Pussa Astrid från mig!

• viktualia

Tvättmedel - tack för alla svar! Då ska jag nog ta tag i den frågan...

En annan fråga: Jag fick ju en kasse barnkläder av en kollega före jul. Detta utan att han och jag hade kommit överens om nåt tack/summa.... har ni nåt smidigt tips på hur jag ska hantera frågan?

Till saken hör att han är väldigt stolt av sig - vilket är begripligt.... han är en av få på jobbet som faktiskt har det lite knapert ekonomiskt. Han tjänar strax under mig, men försörjer fyra pers och ett stort hus...

Vad hade ni gjort? Hur värderar man en papperskasse barnkläder i blandade storlekar (allt är tjejigt så blir Trollet en pojke minskar nyttan)...

• BrudSommar2006

MSW, har ju inte pratat med Iris än men mamma hade visat henne ett mms på Astrid och då hade hon sagt att hon var söt! Får väl se om vi får komma hem imorgon beroende på vad fortsatta prover säger, nästa provtagning är kl två inatt, gäsp. Är hur trött som helst nu, får nog bli sängdags om Astrid tillåter.

• Telis

BS, grattis igen! Det låter ändå som en bra förlossning. Hoppas att ni får komma hem snart!

Tack för input om andningslarm, har skickat sajten vidare till maken för att han ska läsa på lite också men det känns som om det skulle vara värt att satsa på ett. Det är ju små pengar i sammanhanget.

Vi använder också parfymfritt och allergitestat tvättmedel till allas kläder och har tvättat alla barnkläder och filtar nu i förväg.

• snaily

BS
    Oj vilken rykande färsk rapport! Grattis igen och härligt att allt gått bra på det stora hela! Håller tummarna för snar hemfärd.

Hoppas på att alla trådisar som inte redan sett den, nu kollar på Hästmannen på tvåan! En helt fantastisk film! Själv har jag sett den ett antal gånger + har den på dvd så det fick bli reprisen av På spåret istället.

Ska upp hiskeligt tidigt imorgon, måste åka strax efter 6, så borde fixa lite matsäck och annat inför morgondagen.

Puss och kram på er!

• Tinga

Sweet ? du träffade verkligen huvudet på spiken när du beskrev hur jag troligtvis känner inför dagisstart! Man kan väl säga att det är skräckblandad förtjusning? Å ena sidan vill jag absolut inte att någon annan ska ta hand om Piff & Puff, men å andra sidan längtar jag efter att få mer ?vuxentid? och att få göra något som är lite mer intellektuellt krävande än att ta hand om barn, även om vi tränat flitigt på problemlösning och utvärdering här, med tanke på alla problem med maten. Maten är förstås den största källan både till oro och förväntan inför dagisstarten; ska det gå bättre för dem att äta där, är personalen tillräckligt engagerad för att verkligen se till så att de får i sig tillräckligt med mat, osv, osv. Vi ska i alla fall ta med nappflaskor och näringslösning dig, så om de inte äter av den vanliga maten kan personalen ?tilläggsmata? med flaska.

BS ? stort grattis till lilla Astrid! Tänk, det blev ju en bebis i princip mitt på normalkurvan den här gången. Det gick ju verkligen undan. Vad skönt! (Trots att det gjorde ont ändå förstås.) Kram!

Nenne ? matlådor! Maken och jag åt supertråkig mat under tiden vi var på neo (tänk hel- och halvfabrikat), för vi var ju inte inlagda och fick ingen mat på avdelningen, utan fick fixa våra egna middagar. Men vi ville ju spendera så mycket tid som möjligt med Piff & Puff, så därför blev matlagning nedprioriterat. Har du vänner som är på neo nu? Gulligt av dig att tänka på dem så här. En annan sak är förresten att höra av sig och kolla hur läget är. Precis som med andra känslomässigt jobbiga saker har folk runtomkring en en tendens att tro att de stör om de hör av sig, men det är precis tvärtom (tyckte i alla fall jag). Man har kanske själv inte orken att höra av sig, men om någon hör av sig till en är det bara trevligt att prata en stund/skriva svar på sms/skriva svar på mail.

Lappis ? välkommen hem!

EA ? nu får du inboxa igen! *nyfiken på huset ni är intresserade av nu* Då kanske vi kan ha poolparty på någon tråddejt?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter