• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Parnassia

Åhhh vad underbart Nenne!!! Grattis!
    Kunde ni se armar och ben också alltså!???! Vilken vecka är du i?

• Liten med Mindre

Åh - nenne! Superhärligt!

Cicci - nej, tarmarna reagerar oavsett graviditeten, man vet inte riktigt varför. En del menar att kosten idag är inflammationsframkallande, med alla möjliga autoimmuna sjukdomar till följd för vissa känsliga personer. Andra, vetenskapen, säger bara att inget finns bevisat.

• Piggelin1

Jag RYSER! Sitter med gåshud på båda armarna!

• Liten med Mindre

BS - jag kan förstå om Astrid inte gillar att lapa sol redan, efter 39 veckor i magens relativa mörker eller i alla fall skugga.

• nennesjuttioåtta

ja, armar och ben och huvud och en tiny liten röv, navelsträng och moderkaka! 9+4!

• fru AM

Nenne!!!
    Pricken är bäst! Det är klart han levde runt som bara den! Tjoho!

Det blir bara bättre och bättre i tråden! Vilken vinnarvecka! Först Astrids ankomst, sedan Prickens vinkningar, snart är Televinken här ... Vad händer mer!???

• FruCicci

BS, förstår att ni känner er redo!
    OCh som Liten skriver är det ju mest mammas tuttar första veckan som gäller och inte ligga ensam....
    Nåväl, snart är ni hemma och tvättar och har en vardag igen!
    Kram

NENNE, grattis till armar och ben och en liten röv
    Jätte mysigt att höra och vi alla vet ju hur fantastiskt det är, man ser såååå mycket redan i vecka 10
    Kramar till dig och maken!
    Och när man sett allt detta så ska all risk för mf vara mini!

Liten, okej, vad jobbigt att man inte vet så mycket ag din mage då.... hmmm, ja jag kan ju inte heller ngt...
    Men jag hade fruktansvärt ont i magen med Lillan, jag kunde ha knip i flera timmar... så därav trodde jag det var pga garviditeten.

Ja tänk att man ska stå o analysera bajs, skriva dagbok om konsistens och hela baletten som har med detta att göra, inte trodde man det för typ 4 år sedan ens

• Liten med Mindre

Cicci - det blir ju lite pyssel för er o dagis att analysera.

Magen min kniper tack o lov inte. Blöder bara från fel ställe...

Eftersom Telis nog har annat för sig idag, så klämde jag upp en färsk mag-bild i mitt eget galleri. Ser man på bild ser det ju inte så illa ut, som det känns ibland. Märkligt nog känns allt mycket lättare sen jag var o simmade och kände att jag kunde röra mig lite grann igen.

Hittaden en kvarglömd godisbit från julchokladen i en hylla. Var ju tvungen att äta upp den - gissa vem som vill ha mer??

Ska försöka tänka på jobb och spara plats till mellanmål sen istället. smörgås är gott - smörgås är gott - smörgås är gott...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter