• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Iiiiiiiiiii... vad spännande!

Och snart är det alltså även din tur, PB. Attans vad det går snabbt i svängarna.

• BrudSommar2006

Snigelns, ett osunt tecken på att jag inte har något eget liv utan har hängt här alldeles för mycket??? Fast just Telis har det ju varit extra spännande att hålla koll på eftersom vi legat så lika hela tiden, jag har ju haft BF bara typ en vecka innan henne hela tiden, tills hon istället gick om mig med sitt snitt.

• BrudSommar2006

Förresten, glömde säga att det ju låter väldigt lovande med alla äggblåsor?!

• Snorkfröken77

Snaily - Grattis till alla fina äggbåsor

BS - Jag tycker det är jättetrevligt att du hänger här och skriver inlägg och förgyller min dag

• BrudSommar2006

Liten, kul med magbild! Själv hann jag aldrig ta någon bild den här gången men vi får klara oss. Nu är gravidmagen på väg bort och istället är jag bara fet!

• Blivande fru L

Toodeloo i tråden!

Grattis BS! Förstår att det var intensivt när det gick så där snabbt. Oroa dig inte för gulheten, det brukar ordna sig efter några dagar. Det kanske inte är så dumt att vara på BB en natt till i alla fall även om jag förstår att du har hemlängtan.

Grattis Nenne! Härligt med rörlig prick med armar och ben! Jag blir lite förvirrad av att du kan är i vecka 9+4 eftersom jag är i 9+3? Trodde ni gjorde ET veckan efter oss? Nåja, underbara nyheter är det i alla fall!

Grattis Snaily till fina äggblåsor! Spruta på!

Kramar till er andra, det är alldeles för mycket att kommentera när man gör som jag och inte skriver något på flera veckor.

Ego - Julen var tung med dödsfall i familjen och en j*vla oro för att sorgen skulle ta kål på pyret i magen. Idag har vi i alla fall varit på UL och sett en underbar liten människa vifta med armar och ben i min mage. Fattar ni - en riktigt person! Inskrivning på MVC om en vecka, nästa UL i mitten av mars. Tålamod...

• Lapinette

Blivande - härligt har du också varit och tittat på bebisen idag! Och beklagar dödsfallet.

Det var ju så att nennes lilla frysis var ca en vecka gammal när den plockades tillbaka (långtidsodlat) så det är nog därför ni ligger så lika.

• nennesjuttioåtta

BFrullmuffins
    Hej!!! Undrade oroligt var du var och vad tråkigt med dödsfall i familjen. Vad skönt att du också fick se ett pyre idag! Jag blev förvånad, enligt min beräkning (FET-5 dagar) så skulle jag vara i 9+0 men doktorn sa att jag var i 9+4 (fick det på papper) och då är det ju räknat från min mens första dag i så fall. Förvirrande är ordet! Men som sagt, min var ju långtidsodlad.

• Liten med Mindre

Grattis till fint pyre - Blivande, och fina äggblåsor Snaily! Hoppas på god fortsättning.

Snaily - med tanke på all snö på din FB-bild så gissade jag att det kunde vara du, men det är ju dumt att missta sig. Kan bli lite förvirrat i så fall.

Lappis - härligt att ni hade en bra semester vid poolen. Härligt värre faktiskt!

Muggles - jag kände mig nog ganska badbollig sist med, men kanske inte så här mycket. Fast det är nog för att magen är stor så tidigt nu, som det märks. Tiden får utvisa vad Grynet blir.

Skönt att ni blev nöjda med tapeten förresten - 1700 kr rullen lät väldigt saftigt. Tror inte veliga jag skulle våga mig på det ens.

Å andra sidan uppgraderade jag makens första val ( av ljudelektronik anpassat till vad han trodde jag skulle gå med på), med 5000 för att det verkade mer framtidssäkrat och snyggare. Jag hade turen på min sida att det även var bättre grejor, inte bara design.

• nennesjuttioåtta

Snaily
    Wohooo vad skönt att det bubblar i magen med en massa ägg!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter