• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Telis
    Snitt på förmiddagen blir väl bra! Oooo vad spännande!

• muggles
    Snorkfröken77 skrev 2010-01-10 19:00:33 följande:
    Frejis - Japp Kub är bokat till dne 18/1, hål tummarna då! Hur är läget med din pappa nu?Muggles - Alltså, mailet var till min personliga mailadress på jobbet. Men jag är admin och kan om jag vill läsa allas mail på hela företaget, så även mina kollegor i min grupp. Vi har självklart tystnadsplikt. MEN all jobbmail på alla företag "ägs" av företaget och de har rätt att läsa mailen, viktigt att veta ni som tror att det är bara ni som får läsa er jobbmail. Det är ju sällan någon läser andras mail men i vissa situationer kan det ju hända. Därför är jag noggrann att särskilja privat och jobbmail normalt sett, men nu sket det sig duktigt BS - Grattis igen, det var verkligen bästa och härligaste!
    [/citat]
    Hej Snorkis, jo jag vet att företaget kan läsa mina mejl. Men vi är ju ett litet företag och admin jobbar i min grupp så jag vet att han inte läser mina mejl, jag litar fullt på honom. Och på storföretag måste man begära om tillstånd för att få läsa andras mejl, har för mig att det ska finnas misstanke om ngt (brottsligt, typ porrsajter mm) - det sa iaf min förra sambo som jobbade på Volvo IT med sådana saker. Vem som helst får inte bara hur som helst begära att läsa en anställds mejl (tex en gruppchef som vill ta reda på om gruppmedlemmen är gravid ).

fru AM skrev 2010-01-10 19:12:35 följande:
    [citat]
    Men skulle jag fått göra om något vad gäller denna senaste gång så skulle jag hyrt/köpt andningslarm från början och låtit Hektor sova på magen (eller sidan) - det här med huvudformsångesten var alldeles för jobbigt.
    Precis därför jag också skulle vilja hyra andningslarm - för att barnet ska kunna sova på mage
  • Parnassia

Astrid, dagens goding! SÅ mycket hår! Grattis igen!

• Ore

Ooooh, vad det händer bra grejer nu!!!

Blivande fru L: Grattis till att få se erat lilla pyre på VUL! Inte alls skoj med dödsfall dock, KRAM!

Snaily: Härligt med en massa äggblåsor. Värmer upp tummarna litet smått.

Nu ska jag kika på Astrid

• Ore

Åhhh, vad söt! Och mycket hår!!! Scrollade också uppåt i galleriet, och tycker att hon är väldigt lik Iris när hon är nyfödd...

• Parnassia

Ja det var de! Jag håller med Ore!

• fru AM

Vilken söt Astrid! Namnet passar perfekt!

Telismannen hade ingen elektronikkasse i handen när han hämtade grejerna här så jag undrar om han hade köpt någon videokamera än ... Han föröskte påpeka att Televinken ska kallas Lilleman men jag sa att en tråd med ca 100 medlemmar (jag kanske klämde i med 50.000) inte kan ha fel. Televinken ska det vara

Tänk, Telis, det slog mig när han gått med kassarna: På onsdag åker ni till sjukhuset och får en bebis! Det är ju så roligt och spännande och fantastiskt att jag blir alldeles avundsjuk.

• start september

Tjoho för Nennes prick och Blivandes lill-muffins och Snailys äggblåsor!

Blivande, beklagar dödsfallet också. Jag kan tänka mig att julen blev tung.

Tänk, snart finns även en Televink i tråden!

Ego: Ingen tant och inga direkta gravidsymptom utöver konstig värk/stick i magen ibland. Troligen är cykeln fortfarande kajko helt enkelt bara, men någon liten pessimist på ena axeln funderar på X igen tyvärr. Så länge jag inte plussar är det ju ingen fara, men det känns såklart olustigt. Just i detta fall skulle jag gjort mycket för en knapp på magen.

• kängu

Nenne, åååååh vad mysigt med Pricken!!!!

STORT GRATTIS till BS!!! Va skönt att det gick så fort!!!

Och Grattis till Snigeln för fin-fina äggblåsor!!

Vilken härlig dag i tråden!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter