• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Blivande fru L

Tack, ni är fina!

Nenne - Det är verkligen förvirrande hur man räknar grav.längd vid ET. Jag blev förvånad över att läkaren här sade att de (= vi ) alltid räknar från ET, inte från befruktningen som ju skedde samma dag som ÄP. Klart att det är stor skillnad om embryot är odlat två (mitt) eller fem dagar (ditt). Well, huvudsaken är att allt ser bra ut! Barnen föds ju ändå sällan på BF-dagen.

• snaily

PB
    Oj, då är ni också på gång alldeles snart!! Håller alla tummar!

BlivfruL
    Jobbigt med dödsfall i familjen! Kram! Tur att ni har lilla pyret i magen att glädjas åt, härligt att även ni fått kolla idag!

Liten
    Duktigt gissat! Min profilbild visar ju annars inte så mycket än just snö...

Lappis
    Ja, hoppas på nån gång nästa vecka i alla fall! (Det vet nog du bättre än jag, ungefär hur många dagar man brukar spruta! ) Oj vad snart det låter med en vecka!

Nu när jag sett hur mina äggstockar ser ut inbillar jag mig att jag nästan känner att det är lite spänt i nedre delen av magen... I morse kände jag inget alls så troligtvis är det bara inbillning

Första skidturen med Korven och hans nya utrustning gick sådär... men övning får väl ge färdighet framöver!

• Lapinette

Snaily - supersnart!!! Själva sprutandet beror ju på hur äggen mognar och vad de kommer att se på nästa VUL men jag sprayade i 12 dagar har jag för mig.

• Lapinette

Liten - ja, det var faktiskt helt underbart! Sa till maken att jag tänka mig en vecka i Thailand en så där 1 gång/månad.

• sweetstreet

Åååå NENNE!!!!

FANFAR för Pricken med armar ben OCH röv!!!!!

UNDERBART!

Sitter här med vått i ögonvrån....

Kraaam!

• sweetstreet

Snaily,
    härligt att höra att du är en liten värphöna!
    Nu håller jag tummarna för att allt ska gå vägen!

• sweetstreet

Blivande Fru L,

STORT GRATTIS tiller också!!!!
    Visst är det undebart att se att verkligen ÄR någon där inne!!!
    Tungt med dödsfall i familjen dock. Hoppas att ni kan stötta varandra och kanske finna lite tröst i ert lilla pyre i magen.

Kraaam!

• sweetstreet

Själv hade jag totalt glömt bort att jag skulle ha en prsentation i labbet idag. Bara ett informellt labbmöte men ändå.
    Hm, jag fick skjuta upp det till nsäta måndag.
    Tror att jag varit lite off sedan vi kom tillbaks. Jet-lag och annat har gjort att det inte är riktigt förrän nu jag känner att jag faktiskt kan börja fokusera på jobbet igen...

• sweetstreet

Och jag udnrar också vad det är med Telis?!??!?!
    ÄR det NÅGON som vet var hon håller hus?????
    Eller är hon bara "borta"???????
    Är Televinken på språngmarsh eller kan vi andas ut och inse att Telis bara sitter och trycker i sig 18 semlor någonstans och myser???????????

Jag är lite orolig.

Men nu måste jag fortsätta jobba för jag ska på ett möte på dagis vid lunch. Det är en föräldradiskussionsgrupp om detta med att "sätta gränder" för sina barn.
    Kan bli intressant eftersom jag insett att vår lilla tjej inte bryr sig ett dugg om när vi höjer rösten och säger "nej". Hon bara skrattar och gör om samma sak igen och igen och igen. Vet inte om det är åldern, en fas som går över, eller om hon har en jäkligt busig personlighet...

Än är det inga större problem. man blir lite irrriterad ibland bara. Eller matt. Beroende på grundstatus och VAD hon gör. men jag hoppas att hoon så smpningom ska lära sig att ibland blir vi faktiskt arga på henne för att hon ska SLUTA.

Ikväll ska jag titta i galleriet och se ifall lilla Astrid kommit in.
    Allt beroende på Telis såklart....

BS, förresten,
    det där med att hon ska få igång magen stämmer. När de väl bajsar första gången så går det snabbt att bli av m bilirubinet. man bajsar nämligen ut överskott. Så gulsot är oftast vanligt hos bebisarna innan deras magar kommit igång, så jag gisssar att mat är bra. För det som ska in måste ju sedan ut, haha!

På tal omde t skrattade jag gott åt Ciccis bajsbroschyr!!!!!
    Kanske ska du rama in den och hänga den på toa?
    Eller klipa isär bilderna och fixa en bajsmemory hahahaha!!
    Hm, jag har visst också bajshumor....

nä nu måste jag jobba vidare.

KRAAM!

• Oupsie

Hej allihopa!

Här händer det grejer .

Stort grattis BS! Tänk att lilla Astrid ville ut så fort! Det lät som att du fick en lättare förlossning den här gången, även om du inte fick bedövning. Kul att du ligger på BB och BT:ar samtidigt . Grattis än en gång!

Nenne, ooooooooohhh vad roligt att ni fick se lill* pricken! Kollade in på din blogg och satt här med tårar i ögonen. Så fint skrivet.

Blivande,oooooooohh, antar att det var lika fantastiskt för er! Så mysigt. Beklagar dödsfall i famlijen .

Snaily, heja äggblåsorna!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter