• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • kängu

Blivande, åh vad mysigt att få kika på pyret!!
    Beklagar sorgen

• kängu

Snart är det dags för Televinken att komma ut, tjohoooo!!!

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-11 11:44:16 följande:
    hejjjjjjjjjjjjjjjj IIIIIIIHHH!! Den lever!!!! Och jag blev förvånad att den inte var en liten blobba som åkte omkring som en radiobil därinne, den låg och sprattlade med armar och ben och ja, vad fan ska jag säga. Helt jävla otroligt fantastiskt och alldeles, alldeles underbart!
    Aaaah, jag känner igen mig - vilken härlig känsla det är!!! Grattis igen! I v10 är de ju helt fördigbildade med alla lemmar mm, så det är klart att den viftade redan nu Helt fantastiskt vilken snabb utveckling det är, särskilt med tanke på att man plussar i v5...
  • Telis

AM, vad fantastiskt fina kläder maken kom hem med, stort stort tack för allihop! Det är så man hoppas att Televinken ska bli ett riktigt kräksbarn så att han hinner använda alla fina kläder! (Det där kanske jag kommer att få ångra att jag skrev ... )

Det är helt overkligt att han är här om bara ett par dagar!

• Telis

september, usch vad jobbigt med en så strulig cykel. Men inte sjutton ska du få X igen, så mycket otur får man inte ha!

• muggles
    Telis skrev 2010-01-11 17:23:51 följande:
    hihi, jo, jag har alltså varit och ätit lunch med Frejis och fått låna den sötaste lilla overall man bara kan tänka sig. Televinken kommer att få det så bra i den. Och Telismannen borde vara på väg hem till AM as we speak, om han inte råkar fastna i någon elektronikbutik på vägen. Han har nu fått för sig att vi borde ha en videokamera tills Televinken kommer. Snacka om att vara ute i god tid.
    De är så roliga karlarna när de börjar boa Kommer ihåg när maken hade varit och handlat på Maxi när Moa var "ny" - han kom hem med både det ena och det andra "utifall att". Helt klart ett symptom på att "dra hem maten till grottan"

EA: huslänk tack! Haha, titta på ett hus och bli förälskad i ett annat - känner jag igen...
  • muggles

Sept: vad jobbigt att det strular så!!! Hoppas verkligen inte att det är X igen men som du skrev, så länge du inte plussar...? Ska du försöka komma in på undersökning?

Bliv: vad härligt med lite vift hos dig också! Dödsfall på jul - USCH!

• viktualia

Parnassia - mycket smart om klädkassen!!! *tackar*

Nenne - grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blivande fru L - beklagar dödsfallet och hejar på lilla pyret!!

September - lät struligt och jobbigt.. *kram*

• viktualia

Storlek på kläder - har insett att kassen från kollegan inte innehåller så där våldsamt mycket kläder i pyttestorlekar. Och nån klädstorm från omgivningen kan vi ju inte räkna med, med tanke på avståndet till bekantskapskretsen... alltså: Vilken/vilka storlekar ska man se till att ha med sig till BB/ha hemma?!

• FruCicci

Vickan, jag skulle faktiskt satsa på 56 till BB, det går ju alltid att vika upp ärmarna lite på bodies.
    Vissa bebisar är ju bara runt 49-50 cm, men de kan ju lika gärna vara 53-54cm... om du har gått tiden ut, sannolikt över 50 iaf.
    Är du i sthlm ngt nu innan du ska föda?
    Jag har ganska mycket i neurtala färger i stl 50-56. Victor var ju 47 cm när han kom. Du kan få långa av mig!
    Alt köp stl 50 från POP nu när de har rea, deras stl är bra + rymnliga och det är bra kvalitet.
    Vår lilal tjej var ju 50cm när hon kom, och åkte hem i stlk 56.
    De växer hysteriuskt mycket de första veckorna, på 3 veckor växte vår dotter 5 cm!

Telis, inskrivni8ng i morgon? Ska du stanna över på natten då eller åker man hem och tillbaka samma dag som snittet?

Gud vad det har hänt grejor de senaste dagarna i tråden!

Söta lilla Astrid!!!!
    Fining!

Sweet, skönt att fler har samma humor. Jag har noga studerat bajskorvarna på bilderna och det sjuka är att man känner igen dem allihopa
    I kväll fick min son lavemang, det var tur! Stackar liten vad mycket det kom ut.... Nu hoppas jag det vänder.

Piff och Puff, hur har ni haft det på dagis idag tro?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter