• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily
    FruCicci skrev 2010-01-11 21:13:06 följande:
    Söta lilla Astrid!!!!Fining!
    Jag läste: "finnig" och fattade ingenting

Just det, hoppas det gått bra på dagis för Piffen och Puffen!

Jobbigt med Victors mage, bra att det finns lavemang!

Oj, dags för kvällens spruta!
  • viktualia

Cicci - kan du skicka över ditt mobilnummer på fejjan, så ska jag grubbla vidare... vore himla schysst!

Helt plötsligt blev den här tråden värsta "byta/ärva/köpa-grejer"-tråd! Coolt!

• MSW
    viktualia skrev 2010-01-11 21:44:34 följande:
    Cicci - kan du skicka över ditt mobilnummer på fejjan, så ska jag grubbla vidare... vore himla schysst!Helt plötsligt blev den här tråden värsta "byta/ärva/köpa-grejer"-tråd! Coolt!
    Då slänger jag ut en förfrågan också: Varma gärna vatten avstötande som passar en ca 1½åring..? Gärna lätta att trä på...

Nu väntar tv-soffa med maken!
    Godnatt!
  • Oupsie

EA&MJ skrev 2010-01-11 21:36:22 följande:

Oupsie-men vaddå ska vi inte ha kvar nalle puh bården tillsammans med den runda sängen helsnygg jöööööööFörstår inte varför folk envisas med bårder överallt och speciellt mitt på väggen......
    Haha, visste inte om jag vågade kommentera sängen. Någon i tråden kanske har en sådan . Speglarna på gavlen gjorde att den sängen tog priset som den fulaste säng jag någonsin sett tror jag .
  • Oupsie

Stackars Victor som har ont i magen. Och Liten. Hoppas att magarna kryar på sig snart.

PB, ooh då är ni också snart igång! Förstår att det rör upp en massa känslor och att man oroar sig något kopiöst men skulle du inte ångra om ni inte försökte? Kram!

Lapinette, låter som att ni haft det lugnt och skönt!

Snorkis, snart är det din tur att se sprattel i magen .

Angående parfymfritt tvättmedel, vi hade det ett tag men vi bytte tillbaka för jag tyckte att det luktade så konstigt Är det något som ni som har parfymfritt märkt? Eller var det bara min näsa det var fel på?

• Parnassia

Oj, oj. Idag har magen inte varit snäll. Den har varit ivägen och stor idag, mycket sammandragningar och skit också. Hoppas det blir bättre i morgon. Har deppat lite idag också, men det är säkert bättre imorgon också. Planerar att somna i sked, då brukar allt kännas lite bättre.
    Har nog kommit på ett bra flicknamn idag också! Vi ska smaka på det ett par dagar... Pojknamn har vi nog ett med. Det känns så roligt att ha ett riktigt namn i bakhuvudet.

Imorgon ska E till dagis och det ser hon fram emot, jag har lite fix jag ska försöka lösa när jag får en stund själv.

E var 52 cm och vägde 3690g när hon kom (på BF+3) och vi hade ytterst få plagg som var 50/56, sedan var det 56 som gällde. Som Cicci sa så kan man ju vika upp ärmar lite. Det jag försöker säga är att det är kanske bra att ha mer 56 än 50 ivf, om man inte av någon anledning förväntar sig en liten bebis.

God natt! Kram på er alla! Och hoppas att vi får fler dagar med goda nyheter framöver med tanke på allt som är på gång.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter