• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Blivande, vad skönt att allt ser bra ut. Trist att det blandats med tråkiga besked under julen bara.

Tinga, det verkar ju ha gått bra med dagisstarten då, vad skönt. Hoppas att det går bra med maten framöver också och att de trivs även efter att de tre dagarna gått.

• BrudSommar2006

Mina föräldrar var här och hälsade på med Iris, det var mysigt, hon tyckte att det var så spännande med bebisen och minst lika spännande med bebisens kläder! Hon stod och rev upp plagg efter plagg och spred ut över golvet!

Nej, nu ska jag se om man lyckas få sova något, vilan under dagen idag har det inte blivit något med för det har sprungit barnmorskor här för mätningar och så var mina föräldrar här när Astrid sov. Det blev ju inte mycket sömn natten som var heller för hon låg och ammade till två innan jag bad om ersättning till henne. Sedan är sängarna så obekväma att ligga i med bebis också för man får inte ha bebisen mellan oss eftersom sängarna glider isär. Värdelöst, varje gång jag gått upp på toa har min madrass varit typ halvvägs ner på golvet. Så Astrid och jag har fått tränga ihop oss för hon har vägrat sova i sin säng. Jaja, har vi tur så stabiliserar sig värdet nu så vi får åka hem i morgon.

• fru AM

Så kul att höra från dig BS! Realtid på BB, liksom! Stressigt när bebisen bara sover Du ska se att hon är den där typen som gillar att sova, som Hektor var en gång i tiden. Ah, ljuva minnen!

Hoppas ni får komma hem imorgon - till en ordentlig säng där ni bekvämt kan ha bebisen bredvid er!

Pussa på Astrid och maken (om han är där?)!

• Oupsie

BS, vad skönt att värdena ser bättre ut så ni får komma hem imorgon. Kul att Iris tyckte att det var spännande med lillasyster! Och kläderna .

• sweetstreet

Vår lilla tjej var ju superliten när hon kom eftersom hon var tidig. Dryga 2 kg och hm, minns inte längden nu men liten var hon. Vi hade inga preemiekläder nästan och de hon hade när hon var på neo var sjukhusets och var rätt mycket för stora. Men de hade hon bara ett par dagar i slutet. Innan låg hon ju i kuvös och där var det ju varmt så inga kläder behövdes.
    Men som de felsta sagt så växer de galet fort så jag skulle definitvt satsa på strl 65. Att vika upp ärmar och byxben är ju lätt. Och då kan de ha kläderna et tag.
    För vår del hade hon ju de där kläderna rätt "länge" eftersom hon var så liten när hon kom. Vi skaffade ett par preemiestorlekar men det emsta var nog lite stort. Men det gjorde inget!

• sweetstreet

BS
    vad härligt det låter trots lite sömn!!!
    Mysigt! Kul att Iris är så glad över sin syster också.
    KRAM till dig!
    NU måste jag kolla Astrid i galleriet!!!!! Tjohoo!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter