• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

AM, Telispappan var jättecool och jag är så stolt över honom också! Och Televinken ÄR lik sin pappa, i både frisyr och den lite lätt disträ och förvirrade minen.

• BrudSommar2006

Här sitter vi och biter på naglarna och väntar på provsvar. Fast hon är mycket gulare igen nu men tydligen kan det släpa efter lite. Jag är i alla fall just nu övertygad om att det blir solning igen. Aaaahhh, var är provsvaren!

• gosnosen

Här har hänt massor som vanligt under min alltför långa frånvaro. STORT GRATTIS till BS och Telis som har nedkommit med små juveler! Är bara lite avundsjuk... Trist bara BS att ni har blivit fast på sjukhuset. Håller tummarna för att ni får åka hem imorgon! Kan inte låta bli att impas över att ni tar er tid att skriva i tråden trots att ni nyss har fått barn, om än på olika sätt. Det visar väl i o f s på hur nära man har kommit varann här i tråden under åren som gått.

Är på väg till middagsbordet men hade lite tid över och ville in och skriva grattis till er och skicka lite kramar till övriga! Ska försöka återkomma mer under helgen! Stor kram!

• gosnosen

Förresten Lappis - härligt att ni haft det så skönt i solen i Thailand. Såg att resetråden var stängd, någon ny på gång?!

• fru AM

BS: jag minns precis känslan på BB att "får vi inte åka hem någongång!" Man tyckte att man var där i en evighet. Stor kram - hoppas verkligen hennes värden är så bra att ni får åka hem. Förstår att ni längtar efter Iris nu. Och att vara hemma

Såhär i efterhand kan jag fnissa lite åt mig själv - vi var bara på BB 6 dagar, och det för att Livias medicinering skulle övervakas och för att de skulle se att hon inte fick några fler hjärtrusningar. Fast jag såg det typ som ett fängelsestraff och en personlig skymf ... När läkaren som skulle skriva ut Livia sedan tyckte att hon var "lite efter med ena armen" (det visade sig vara helt ok senare höll jag verkligen på att få spader. Tänkte att vi skulle bli kvar en vecka till (men det blev vi ju inte). Snacka om att jag var hyperkänslig - alla hormoner och alla sömnbrist efter en hysterisk vecka på neo. Varje gång jag skulle amma henne så halkade en sån där sensor till hjärtmätaren loss och så gick det ett larm och så kom tre sköterskor sättandes och skulle livrädda stackars Livia som bara försökte äta ... Puh

• passionsblomman

Telis, GRATTIS och tusen kramar!

Min son fattade inte amningsgrejen heller. han sög in underläppen samtidigt som bröstet och sedan stortjöt han när inget hände. Och jag med!

Fast jag fick pumpa ur av råmjölken, mata med en liten sked och sedan lärde vi oss båda två och efter det så sprutade mjölken bokstavligen åt alla håll dessutom. Ingen ersättning, bara lite övning. Hav tålamod!

• _koko_

Har noll möjlighet att skriva långt, tänkte jag skriva, men nu kom sambon och lyfte gnällig Lillebror från min famn.

Så kul att komma in när Telis och BS precis varit inne. Tråkigt dock att amningen är trögstartad för Telis och att Astrid behöver sola. Men det är ju hur som helst övergående problem. Kram!

Säger jag som fortfarande ammar varannan timme och nu när vi sover fyra i samma rum även på nätterna (kommer inte ihåg om jag skrivit om det, men han har börjat dala lite på viktkurvan så jag måste amma ofta), plus att han knappt sover alls på dagtid. Vill ju inte att Lillebror ska väcka Conny, så så fort jag märker att han vaknar (genom att han börjar röra på sig), så får han käk. Jag får mao inte så jättemycket sömn, men nu är han ju snart 5 månader och när vi kommer hem ska vi börja med smakportioner.
    Vill bjuda in hela tråden på ost-orgie när jag slutat amma, det är det jag saknar mest!

Är lite smålullig på skitvin, och trött, ska nog gå och lägga mig snart så jag orkar med natten.

Just det, tinga, tog verkligen åt mig av det du skrev om att lägga ner "fröken duktig". Tack! Fast det är sjukt svårt när man levt så i 30 år... Och när ens omgivning förväntar sig det av en också...
    Blev så glad när jag läste att småkillarna verkar gilla dagis, och till och med har ätit lite också! Det är STORT!!!

Hoppas förstoppningen släpper för victor, har som muggles(?) hört att det är rätt vanligt hos barn som håller på att sluta med blöja. Kissa går bra men bajsa är värre och de låter helt enkelt bli så länge de kan.

Sen har jag inte läst ikapp mer, men precis som du skrev lappis så är förkylningen klart bättre! Känner knappt av den idag faktiskt!

I morgon fyller conny 2, herregud vad tiden går...

• start september

Hej Televinkens mamma!

Återigen, stort grattis! Amning är ett pyssel att få att funka, verkligen. Vad skönt att du verkar vara på benen!

• Mrs  B

Hej hej Telis och Televinken!!!!!!
    Skönt att höra att allt är väl!
    Max vägde ca 3500g (52cm) och Malte ca 3700g (53cm) så Televinken ligger precis emellan.

BS
    Ingen hemgång imorgon heller eller????
    Vad säger värdena???
    Max var på gränsen till gulsot när han föddes men behövde inte sola. Vi var ju på bb i 6 dagar eftersom jag inte hade någon mat, viktnergång och att de inte ville ge honom ersättning, så de hade koll på honom.

Koko
    Grattis till Connys födelsedag imorgon!!!!!
    Hoppas semestern är till godo!!!! Inte alls avis......

Tinga
    Härligt att killarna gillar dagis och att de iaf har smakat på maten. Det är mer än vad Malte gjorde den första tiden.

• snaily

Hej Telis, vad kul med rapport! (Fast nu har du loggat ut förstås.) Hoppas det lossnar med amningen snart! Jag har såklart noll tips att ge. Hoppas ni får åka hem snart så ni kan plugga in den där usb-kabeln!

Koko
    Fy vad jobbigt det låter med din eviga sömnlöshet!! Skickar en massa kramar! Grattis i förskott till Conny!

Annars inte läst ikapp idag, har jobbat rätt länge - men nu väntar hela 11 dagars ledighet!!!

De ringde från Falun idag och nu är vi officiellt inbokade på onsdag kl 9.00! Fick även veta att jag ska fortsätta sänka Puregondosen under helgen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter