• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Åååååå! Nu är han ju här!! Televinken alltså!! När jag kollade galleriet för 44:e gången idag så är han där, så fiiiiiin!!

• snaily

Telis igen
    Sorry om jag totalt bara snodde nöjet att meddela tråden att Vinkis finns i galleriet... men han är ju så söt så kunde inte låta bli!

• snaily

BS
    Kul att ni fått komma hem äntligen! Hoppas verkligen ni får stanna hemma fortsättningsvis!

• Mrs  B

Tinga
    Inte ens jag äter Spenatsoppa så att dina grabbar gillar det är ju bra..... Finsmakare som de verkar vara....

AM
    Tonåren räknas numera tyvärr redan från ca 11 år. Det kryper längre och längre ner i åldrarna och det märks även i skolan. Det är ju dem eleverna jag undervisar för det mesta.....

Har börjat läsa min kurslitteratur för vårterminen och nu ska vi lära oss hur man lär sig läsa och skriva och hur man "knäcker" läskoden. Väldigt intressant!!!!
    Var sedan tvungen att prova en övning på Max angående alfabetet och det var intressant att se och höra resultatet. Han får nog bli min "försökskanin" denna termin.

• Ore

Men ååååh, vilken sötnos Televinken är

MrsB: Låter som att Max kommer lära sig läsa snart alltså... Heja!

Tinga: Kul att maten verkar funka så pass bra på dagis. Hoppas, hoppas det håller i sig, och inte blir några stora steg bakåt...

BS: Skönt att ni kommit hem!

Ego: Ska rota fram litet noter, för tydligen kommer jag bli ombedd att spela på begravningen...

Nu är det läggdags för mig

• Telis

Hej! Ja, nu är vi hemma, jag säger som BS - såååååå skönt!!

Jag la upp en bild från min mobil på Televinken i galleriet men hann aldrig skriva här innan det blev dags för mat och blöjbyte.

Idag har jag verkligen drabbats av den där baby blues-grejen, eller vad den nu heter, som man kan drabbas av. Jag gråter för allt idag, jag som inte är någon gråtig person i vanliga fall. Och det spelar ingen roll om det är positiva eller negativa saker, jag gråter för allt. Att Televinken såg så hjärtskärande liten ut i babyskyddet, att han inte tar bröstet som han ska, att min man är så fantastisk och att det är skönt att komma hem, det är som att slå på en vattenkran. Herregud vilken berg-och-dalbana.

• Telis

Ore, jag har inte läst ikapp men begravning låter jobbigt, hoppas att det blir okej ändå och att det inte var någon nära anhörig!

• fru AM

Televinken i galleriet! Fortfarande lika fin & söt!

Telis: skönt att du är kunskapsmässigt förberedd på tredjedagsgråten. Det beror väl - såvitt jag har hört - på att mjölken (och dithörande hormoner) rinner till och det är ju positivt i såna fall.

Jag har fortfarande inte fått tag på kompisen ang babysittern men ringer henne imorgon! Televinken måste ju ha någonstans att sitta (eg ligga)!

Nu robinson öråd!

kram

• Piggelin1

Telis - jag läste precis ditt inlägg högt för mannen - känner igen det såååå väl & skrattar igenkännande! Min babyblues kom efter en knapp vecka, grät åt precis ALLT! Minns att vi just på värsta babyblues-dagen fick brev från skattemyndigheten med Amandas personnummer - jag grät bland annat när jag såg att hon fått ett eget personnummer

Telis igen, igår kväll fick jag ÄNTLIGEN UPP ditt mms (kan det månne betyda att jag behöver byta ut min stenåldersmobil alt. att det var dålig mobiltäckning där vi var - gissar på det första...), åh, vad fin han är!!!

Tack för grattis - hade en alldeles alldeles fantastisk födelsedag! Jag kan definitivt tänka mig att fylla 40 fler ggr Mannen min är såååååå himla underbar

Skippar stor fest denna gången - lite mätt på det efter stora kalas när jag fyllt 25, 30 & 35 Nästa helg blir det kalas med familjen - de som kan komma - 13 vuxna & sex barn.
    En månad senare kör jag en tjejmiddag med mina elva närmaste väninnor - ska bli såååå himla mysigt & roligt!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter