• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Eller så är det faktiskt så att jag från och med förra året börjar fylla ett år mindre nästa gång?!
    Och botox är ett hälsokostpreparat!

Lapinette skrev 2010-01-19 15:34:28 följande:
    AM - det är förnekelse !
  • Mrs  B

Hej hej tjejer!!!!!!

Håller på att läsa ikapp och få se hur långt jag kommer. Har hämtat Malte från dagis och snart kommer Max hem med en lekkompis.
    Senare väntar fotbollsträning.

MSW
    Om du inte är nöjd med svaret överklaga högre upp och motivera ditt byte av skola väl. Det brukar fungera.

Telis
    Har bara läst lite men uppfattat det som om Televinken somnar när han ska äta. Det gjorde Max också. Vi provade peta bakom örat och under foten under matning men det bästa resultatet fick vi när vi tog till flaskan eftersom han då fortare fick i sig maten och blev pigg, sen fick han det lilla jag hade i bröstet.

Vänner
    Usch vad läskigt med Prinsens olycka!!! Men skönt att allt ordnade upp sig. Har ju två FARLIGT busiga pojkar här så jag vet.... Särskilt Malte som redan har varit ett antal gånger på akuten.

• Mrs  B

AM
    Isglass????
    Bedövningssalva från apoteket???

• Lapinette

AM - just det mitt halsband kan du se på FB. En kompis la in lite partybilder ... det var dagen innan den där brunchen ni hade . Och även där har jag en rakt avskuren topp med endast smala band.

www.facebook.com/profile.php&id=1081369573#/photo.php?pid=4813787&id=819489417

• BrudSommar2006

Telis, vi har fått göra som Mrs B, det har inte gått att hålla Astrid vaken tillräckligt länge för allt i världen så hon har fått babysemp på flaska först och sedan fått somna till vanliga amningen. Meningen var att hon skulle få amma först för att få så mycket bröstmjölk först och hålla igång amningen men ska man få i henne tillräckligt för snabb viktuppgång så är det bara att glömma, det fungerade ju bra med sondmatningen men inte nu. Fast min amning har ju heller aldrig krånglat och Astrid har sugit bra ända sedan hon var fem minuter gammal så där har jag kanske haft tur. Babysempen och flaskmatningen har inte sabbat något för oss. Varför måste du ha amningsnappar? Visserligen gör det jäkligt ont när hon fattar grepp men med lite profylaxandning så löser det sig, det måste ju gå över snart. Fick ett sår på ena sidan men den sårskorpan har precis lossnat nu.

• Lapinette

BS - hur är det annars? Känns det bra nu när själva förlossningen är över och ni har fått komma hem?

• BrudSommar2006

Lapinette, lyckades bara komma till din profil med den länken.

EA, tur att ni är sams igen, trist med byråkratin.

Vänner, vad läskigt med olyckan, vilken dramatik för lille prinsen!

• Lapinette

Oj då! Men fotot ligger där - det senaste som jag är taggat på. Där jag sitter och gör hmmmm... "V" tecken ... som vanligt.

• Mrs  B

PB
    När det gäller ens barn bär man verkligen en hönsmamma. Tråkigt det som hände med din son. Hoppas att allt har löst sig bra!
    Stå på dig som förälder för att få allt utrett.

Tyvärr händer det titt som tätt i skolan att det kommer taskiga kommentarer och då är det viktigt att som fröken/lärare tar itu med det med en gång. Senast idag fick jag reda upp en kommentar som sårade många. Hårt mot hårt gäller och sen MÅSTE man vara tydlig med att dumma kommentarer accepteras INTE, liksom fula ord.

• BrudSommar2006

Lapinette, jodå, det känns rätt bra, jag klarade ju mig bra vid förlossningen så har inte behövt återhämta mig. Om nu foglossningen vid svanskotan kunde ge med sig också så vore det bra. Har nästan inget avslag längre heller så det var fort avklarat. Det enda är att jag inte kan lägga ner Astrid utan måste bära på henne hela tiden och hon är ju inte så stadig i huvudet att det räcker med att bära på ena armen än heller och för liten för selen än. Iris var ju stor nog för selen från dag ett. Så om jag lägger ner Astrid så skriker hon och då blir Iris bekymrad och vägrar följa med för att byta blöja eller vad som nu behövs så det kommer att bli knepigt att ha dem båda själv nästa vecka. Plus att det är för mycket snö och inte plogat för att kunna dra vagnen så jag kommer att få ta bilen för att hämta på dagis och så bära Astrid in. Hoppas att personalen kan hjälpa till sedan för jag får inte bära babyskyddet än.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter