• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

För att se fotot måste man ha mig som vän på FB och sedan gå in på View photos of Katrin och där ligger det först.

Annars så var jag på Åhléns och hittade ingen sjal (måste åter säga ... så jäkla dåligt utbud på sjalar i Sverige!!! ) men blev förtjust i ett par örhängen ... åter igen Dyrberg Kern. De påminner om de här www.dyrbergkern.com/ men är längre och i guld. Köpte inte utan ska fundera ...

• viktualia

Telis - hu vad jobbigt det låter!!! *kramar om*

Vännerfan - läbbigt med lillprinsen och rörigt med telefonsnurren....

Ego - har varit på studiebesök på BB. Och PLÖTSLIGT blev allt så HIMLA konkret. Jag ska inte säga att jag blev mer eller mindre rädd. Bara så vansinnigt medveten om att något stort är på gång att hända. Jag har alltid hatat sjukhus. Min pappa hade cancer när jag fortfarande bodde hemma. Trots att han åkte in och ut under nästan två terminer så var jag nog inte på sjukan mer än tre gånger.

Ändå hade de verkligen gjort vad de kunnat för att dämpa sjukhuskänslan.... och förlossning och BB är i samma korridor med gemensam matsal och sånt...

men nääääee... shit... vad 17 har jag gett mig in på.... gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

• Lapinette

Vickan - Jag tror du ska bli mamma!

• viktualia
    Lapinette skrev 2010-01-19 19:32:34 följande:
    Vickan - Jag tror du ska bli mamma!
    Va?? shit! när gav jag tillstånd till detta??

gaaaaaaaaaa *näeee* jag går och gömmer mig... usch...
  • Ore

Vickan: När du håller lilla trollet så kommer det vara värt det, även om det känns skrämmande nu...

Telis: Viftande armar löste jag med att den undre armen fick ligga under den arm jag höll honom med, och med min fria hand så höll jag honom i den andra handen... Kolla om det hjälper något att lösa de viftande armarna, för det vet jag att lillkillen distraherades av iaf.

Vakuum i den blir ju lättast av att de suger, så det är ju litet moment 22... Jag vet att jag försökte få vakuum när jag satte dit den, men det var svååårt...

Hmm, ditt huvud blir väl snart fyrkantigt av alla råd... Det är inte lätt!

• viktualia
    Ore skrev 2010-01-19 19:40:42 följande:
    Vickan: När du håller lilla trollet så kommer det vara värt det, även om det känns skrämmande nu...
    Jag säger verkligen inte att du har fel.. men det är kunskaper jag inte har... jag har bara sett gynstolar och andra läbbigheter... gode värld.....
  • fru AM

Men Lappis - jag minns tydligt att jag sa NK om letande efter sjal

Snygga örhängen!

Och jag letar fortfarande efter fotot ...

Lapinette skrev 2010-01-19 19:05:20 följande:
    För att se fotot måste man ha mig som vän på FB och sedan gå in på View photos of Katrin och där ligger det först. Annars så var jag på Åhléns och hittade ingen sjal (måste åter säga ... så jäkla dåligt utbud på sjalar i Sverige!!! ) men blev förtjust i ett par örhängen ... åter igen Dyrberg Kern. De påminner om de här www.dyrbergkern.com/ men är längre och i guld. Köpte inte utan ska fundera ...
  • fru AM

En sak som såg helt horribel ut men som var en fantastisk uppfinning när det väl kom till kritan var förlossningspallen ...

viktualia skrev 2010-01-19 20:11:07 följande:
    Jag säger verkligen inte att du har fel.. men det är kunskaper jag inte har... jag har bara sett gynstolar och andra läbbigheter... gode värld.....
  • Lapinette

I know AM! Men Åhléns har bäst utbud av Dyrberg Kern . NK ska jag ta på torsdag innan jag ska möta upp väninna och dricka vin.

• Lapinette

Sen bestämmer jag mig vad jag ska lägga pengarna på. Hinner ju alltid ned en sväng på stan på lördag innan festen. Varför jag är lite småsnål är för att jag denna månad redan har köpt ett par vårskor, en kostym, en skjorta och en kofta ... och det var inte många av de sakerna som var på rea.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter