• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

hm....

hoppas att det bara var en känsla av "hoppsan så konkret det blev" och inte att jag sätter igång och nojjar på riktigt... hm..

strax sovdags i min värld och eventuella mardrömar lär väl avslöja hur läskigt jag tyckte att det var.. hm...

maken fattade i alla fall att jag menade allvar och var väldigt gullig mot mig efteråt. det kan nog minska en av alla nojjor som handlar om att han inte ska stå ut med mig när jag blir på för vidrigt humör pga smärtor och annat....

gravkalendern på FL säger 29 dagar till bf....

godnatt!

/eder grubblande Vickan

• Lapinette

Vickan - drömt sött! Jag tror det löser sig och att det faktiskt är en anledning till varför man går gravid i 9 månader.

• viktualia

Lappis - helt sant... men nu är det som sagt inte nio månader utan typ en kvar.. jaja... jag ska inte måla fan på väggen.. blev bara omskakad... hmmmmm

godnattkram!

• Lapinette

Nej, vissa kanske behöver lite längre tid . Som sagt, jag tror det där löser sig. Kram på dig!

• Fru E

Inte visste jag att man blir helt galen av husköp

Pendlar från kär i huset OM man ser till vad vi vill göra och när vi fått det gjort till att dissa det eftersom det är något att göra i varje rum och massa fullösningar (som ja går att fixa).

Bjöd över våra vänner (L är mäklare och snart i barnverkstan) på lite kvällsmat för att diskutera huset och de ev "problem" som vi upptäckt idag (hur ser det ut under taket är där fukt, är badrummet riktigt gjort).
    De hade många kloka synpunkter och hade även ett nytt hus (samma pris) som förslag att titta på. Det är i princip omgjort redan men "bara" 3 sovrum och inget arbetsrum samt enplans (maken vill ha två). Detta hus är 50 kvadrat mindre men har lite större tomt. Stilrent i alla rum från början och "öppet kök" ut mot vardagsrummet. Jag gillade planlösningen (går dock inte att växa i detta hus med fler rum) och att där var "snyggt" redan från början men samtidigt är jag lite kär i det andra huset med den potential som det faktiskt har om man kan lägga ett "skambud".
    Visning på det andra huset är inte förrän på söndag och risken är att priset stiger eftersom det är så pass snyggt invändigt = attraktivt.
    Vännerna tyckte vi skulle ha is i magen och inte lägga första bud på huset med poolen utan titta på det andra med......

Gahhhhh!!!!
    Blir snart alldeles vimsig!

Ska se om det hjälper att sova på saken men tvivlar på det....

Kram från Ea med huvudet fullt!

• Liten med Mindre

EA - inte lätt med förvirrade hustankar.

Vickan - skönt att maken förstår dig. Hoppas att det känns bättre när det väl är dags, att du blir väl omhändertagen. Kram!

Lappis - är det glitter du vill ha så är jag förtjust i Crislu, köpte örhängen till bröllopet. Fast det är ju inte helt billigt trots att de gör oäkta grejor. Eller i alla fall inte äkta fullt ut. Finns på Wilh Petterson (Drottninggatan PUB ) samt glasaffären under Royal Viking bland annat.

Telis - åh vad jag önskar er en BM Ulla-Britt som kommmer och visar Televinken tillrätta. Vi höll på med nappar och annat in absurdum tills hon stegade in. Nu hade jag nog inget problem med vårtorna, men det var jobbigt nog utan det. KRAMAR!

• Liten med Mindre

Lappis - ditt område tror jag - kan du tipsa om mysig restaurang för middag med tjejkompis på fredag. Runt St Eriksplan gärna... Fast andra förslag funkar också förstås, gärna runt grön linje.

(Ni andra får förstås bidra med.) Jag och en likaledes tjock kompis tänkte ses o snacka skit innan vi blir hemförlovade ett par månader. Så det ska helst INTE vara ett ställe med jätteportioner eller goda ostar.

Nu till att göra nytta.

• Liten med Mindre

Tack AM - Mooncake är ett sånt där ställe jag gick förbi en massa gånger men aldrig var in på, då exet bodde nära. Verkar skoj. Ska sparas att fundera på.

• Vännerfan

Snorkis, Glömde gratta till lyckat KUB igår!

Och PB, Vad jobbigt för sonen din, men hoppas det löser sig och skönt att han har dig som stöttar!

Telis, Fy, jag blir helt svettig bara att läsa om hur amningen strular. Hoppas han inte har gått ner i vikt mer tills idag! Och att du hittar något tips som verkligen funkar! Kram!

AM, Jag fick inte tag på dagisföreståndaren igår (eller vad hon kallas egentligen, hon som har hand om kön), men ska göra ett nytt försök idag. Att bära babyskyddet som BS skrev om känns ju helt orimligt bara jag tänker på det, så jag hoppas det ska finnas någon lösning.

Lappis, Du har visst massor att tillföra tråden!! På FL har jag tillgång till en stängd tråd med lösenord, så där kan man verkligen diskutera fritt då endast folk som varit med på träffar har tillträde. Men de diskuterar inget annat än sina barn, barn och barn. Så trist så man nästan somnar. Nu har jag ju inte ens träffat alla och var inte med från början, så det blir ju ännu mindre intressant då att läsa om ala sjukdomar och problem som cirkulerar. Så mycket roligare när diskussionerna blir mer varierade som här inne!

Tack för sympatier för Prinsen! Och faktiskt skönt att få bekräftat att andra barn också slår sig och får uppsöka läkare, även om man vet att det är så. Han är inte vild av sig alls, utan hade nog väldig otur som jag förstod det. Och jag kanske ska tagga ner lite gällande att alltid vara anträffbar, men så hade jag också den där danske pojken från förra veckan i färskt minne. Han som satte i halsen på dagis och dog så tragiskt. Det stod att hans mamma hann fram i dagis i tid till att följa med i ambulansen... Så då kände jag ännu mer att när allvarliga saker händer vill man ju vara nåbar direkt. Sen har jag fått ta emot 2 samtal från frustrerade jobbrekryterare som inte fått tag i min man och undrat om de har rätt nummer då han inte har telefonsvarare. Så han kollar verkligen inte sin telefon så som jag tycker han borde.

Nu frukost!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter