• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • passionsblomman

Telis, FY vad jag känner med dig och lilla Televinken!

Minns så himla väl de där stunderna då sonens ansikte skrynklades ihop och illvrålet som földe. Maktlösheten, frustrationen...usch!!!

HOPPAS det snart reder ut sig så han kommer på tricket!

• passionsblomman

Lappis; "inte tillför något i tråden" ???????

Vad är det för DUMHETER!

Kan du vara så god att låta bli att skriva så galet knäppa saker fler gånger om jag får be!

Den där snapsvisan brukar vi sjunga förresten, eller jag, fast bara första versen för jag hade glömt den andra. Nu kan jag plåga min bekantskapskrets med båda två! *nöjd*

Tack sak du ha!

• kängu

Telis, jobbigt att Televinken inte går upp i vikt Gällande amningen är det såååå mycket som ska funka, för mig gick det ju som på räls de första två veckorna och sen började det sina sakta men säkert, fast han åt varannan timma dygnet runt. Jag håller med Mugglan om att det är bra att kontakta Amningshjälpen! Stora styrkekramar till dig, det är skitjobbigt när det strular!

Sen vill jag bara säga att ni här i tråden var ett så himla stort stöd för mig när amningen strulade. Nu kan jag inte fatta att jag var så himla ledsen över det, men det var verkligen superjobbigt. Så TACK för ert stöd gullisar

Förresten Tinga, jag blir så glad när jag läser om dina killars framsteg. Helt underbart!! Ta nu hand om dig och njut de sista lediga veckorna innan du börjar jobba, det är du verkligen värld!!

• kängu

Telis förresten, du får gärna höra av dig till mig om du vill! Vet inte om jag har så mkt råd att komma med, men iaf. Mugglan är ju en stor kunskapskälla när det gäller amning också! (och var ju ett superstöd för mig när det strulade!)

• passionsblomman

Vickan: Jag var verkligen inte särskilt påläst när jag födde min son. En del hade jag väl koll på, typ de olika skedena och en del om smärtlindringen men det var väl det.

Jag gick ingen profylaxkurs-det var ute då. Ingen mammagympa heller och jag visste inte hälften av allt som snackas om här.

Det gick väldigt bra för hela vår familj.

Och jag är GLAD att jag inte visste om en hel massa hemska saker och fel och sjukdomar och skit som jag nu tyvärr har insikt om och vid en eventuell graviditet därmed antagligen skulle oroa mig över...

Och inte hade jag längtat sönder mig eller var helt bebissjuk innan heller för den delen. Och kände mig inte gudomlig och rosenkindad.

Mitt hjärta svämmar ändå över av kärlek till min fina pojke idag. Så det så.

• passionsblomman

Snaily, jag önskar dig lycka till och blir helt darrig för din skull så jag knappt står ut att tänka på hur läskigt spännande det nu är för er där i Falun! *håller tummarna stenhårt*

• passionsblomman

Jag tänkte erövra tråden och världen i en översvämning av inlägg... Pasions-tsunamivarning utfärdad....

...försent!

• passionsblomman

Mitt när jag smyglipade ringde sonens ena lärare och vi hade ett helt suveränt snack så nu är jag glad!

Det är skönt att inse att man har lite klarsynthet och iakttagit och dragit rätt slutsatser mitt i någont så känsloladdat som hur ens son känner det.

Och att han är sedd och tagen på allvar där han tillbringar så stor del av sin dag.

• viktualia

passionsblomman - det är verkligen blandat detta med att ha kunskaper....

Telis - TACK för kramen!

EA - joo det är klart att jag tänkt på förlossningen innan.. men där på BB, mitt i en förlossningssal blev allt så SJUKT konkret.

Ego - Vickans patentlösning: Jobba lite hårdare. Så det gjorde jag idag. För japp, jag bearbetade förlossning/graviditet i sömnen i natt...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter