• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • passionsblomman

Har varit hos gyn idag för repetition av hur detta med ivf:en ska gå till.
    Dagen började uselt med att jag blev vrålförbannad på sambon och att väglaget och trafiken var emot oss så vi kom försent till mottagningen.

I slutet när hon sa"ja så nu ska du bara komma ihåg att ta sprayen på rätt dag och sedan ringa när du får blödning det är det enda du behöver komma ihåg" så sa sambon "ja det är det ENDA" lite ironiskt till mig och jag sa ganska syrligt "jja och du behöver i vanlig ordning inte tänka alls"

Detta grundar sig som NI ju antagligen fattar på, att jag är rätt less på att känns som att det enda sambon öht behöver engagera sig i är att dra några snabba och pricka en burk. Allt annat är liksom jag ensam.

Fast gyn tyckte visst jag var en ritkigt jävla ragata för hon sa åt mig. Ganska skarpt och ett par ggr i rad att "nämen nu får du allt vara snäll mot´n, du måste vara SNÄLL nu"

(typ nu när han är så schysst och går med på det här eller vaddå?)

Vet inte vad jag väntat mig. Kanske att hon med all sin erfarenhet skulle se att jag faktiskt mår rätt dåligt i det här och inför sambon betona värdet av att vi är två och han gör sig delaktig.

Men okej, jag är en jävla surf***a då. Det är synd om min sambo som måste stå ut med en sån. Då vet vi det.

(Kan en sur otrevlig häxa få gråta lite i smyg över att hon egentligen helst bara vill slippa allt det här och gömma sig unde täcket? )

• fru AM

Kram till PB! Det är inte lätt (eller ens nödvändigt) att hålla känslorna i schack i denna karusell! Hoppas nu att det går vägen för er.

(Man jag måste inflika att mannens inSATS - om än den kan tyckas liten - är en ganska jobbig och intim prestation också. Som här ska ske på order och framvisas i liten burk ... Naturligtvis är det inte en lika stor prestation som kvinnans - men det är lätt att se dem lite som lättsprutande robotar. Missförstå mig rätt.)

Helt OT - men jag måste ge er denna länk, tänkte framförallt på EA och er andra som gillar att baka:
    www.canadianliving.com/food/cooking_school/how_to_dust_a_stencil_design_onto_a_cake.php

• fru AM

Förlåt PB - jag glömde att säga att jag förstår om det är skitjobbigt om du upplever at du är ensam i det här och det bara är du som engagerar dig. SÅ ska det naturligtvis inte vara! All rätt att vara sur på det!
    Kram igen.

• Lapinette

PB - skickar en stor kram! Sparka på maken och begär att han engagerar sig. Det behövs! Tänk hur du ev. kommer att må när du tar hormonerna om du redan är så känslig. Han måste då kunna stödja dig. KRAM

nenne - jag känner mig något stressad och satt igår kväll med sången så jag t o md drömde om f'nskapet. Det är några verser jag inte får till så jag är ännu inte klar. Måste ju printa den imorgon eller senast fredag ... *SUCK*. Betydligt enklare att hålla tal !

EA - normalt brukar klinikerna köra den långa metoden och har det inte funkat på några försök så kör de den korta för att prova ett annat upplägg. Jag fick mitt bästa resultat när jag körde den korta men jag tror även att akupunkturen hjälpte till. Fick ju endast 5 ägg men alla blev befruktade och kunde frysas in. Det var ju den gången jag faktiskt fick plus på stickan också.

• nennesjuttioåtta

jag tror du behöver en groumpffh-kram, PB!
    Det är en skitjobbig grej man går igenom men det är skönt om båda stöttar varandra för det är ingen enkel resa för någon.

• nennesjuttioåtta

lappis
    behöver du hjälp med sångwritandet allts? Vad har du fastnat på? Fast jag tror det kommer bli hur bra som helst!

• Lapinette

Jag försöker dels få ihop något om brorsan moppe han hade som tonåring och det nya vrålåket (motorcykeln) han köpte i somras. Sen försöker jag få ihop något om alla hans olika jobb han har haft innan han startade eget med ett gäng göteborgare ... och sen borde jag skriva en vers om honom och hans sambo ....löööööv!

• Lapinette

Den här versen är jag mest stolt över .

Som liten pojke med stort hjärta
    han trodde att det för myrorna smärta
    när regnet föll på deras stack
    ville han bygga dem en barack

mel. I Apladalen i Värnamo ... tänkte värma upp dem på melodin genom att köra en snapssång som jag lärde mig när jag var 10 år när brorsan hade kräftskiva ute på landet .

Hon var så ensam.
    Hon var så frusen.
    Hon hade istappar
    under musen.
    (stå upp och skaka musen)
    TINGE LINGE LING

Det var en stor en.
    Det var en kall en.
    Han hade istappar
    under ballen.
    (stå upp och skaka ballen)
    DONG DONGE DONG

• Telis

Tillbaka från BVC, Televinken har inte gått upp ett gram sen i fredags. Urk och gah, vad jobbigt. Man får väl försöka trösta sig med att han i allafall inte gått nere ännu mer. Nästa vägning på fredag.

BS, vi försöker lägga honom till bröstet ett par gånger om dagen men inte vid varje måltid eftersom vi inte vill att han ska slösa bort för mycket energi där. Sen får han ibland utpumpad bröstmjölk och ibland ersättning i nappflaska. Jag tror att han egentligen har rätt teknik med amningsnappen men han orkar inte suga tillräckligt länge för att det ska komma något. Och utan nappen fattar han inte vad han ska göra.

En del säger att det inte går att vänja dom av vid nappen och andra säger att det går med lite tålamod. Amningscentrum säger att jag bara ska köra med amningsnappen för att inte förvirra honom mer och BVC tycker att jag ska strunta i nappen helt eftersom den ändå inte funkar utan envisas med bröstet. Så på det stora hela är nog både Televinken och jag lika förvirrade.

• Lapinette

Telis - vad jobbigt men samtidigt skönt att han inte har gått ned något.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter