• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • start september

Det skulle inte förvåna mig om det är sen ÄL här också. Jag började dock testa dag 5 nu så det blir dyrt som sjutton.

• Lapinette

mugglan, vad härligt att ni har boat in er! Och jag instämmer gällande foppatofflor ... de är horribla.

Själv är jag klar med sången och har lagt upp den lite snyggt i Powerpoint. Ska printa imorgon och sen är jag fix färdig. Hittade även en sidensjal idag för 200 kr. Precis lagom ... så jag unnade mig en svart blus jag sett också ... en aning dyrare. Sjalen är inte i exakt samma svarta färg som klänningen men i perfekt längd så man kan knyta den och den skyler axlarna. Det blir bra! Ska nu bara bestämma gällande örhängens vara eller inte vara.

• Liten med Mindre

Muggles - grattis till gubben! Och mysigt med sången från goa Moa.

Lappis - starkt jobbat med sången! Det är ju som bekant inte lätt att prestera när man måste... Och härligt med scarf OCH blus.

PB - stödkramar!

Snaily - snyggt värpt! Hoppas äggen har vett att göra nåt bra av sin situation.

Vickan - just för att du är så insnöad på att jobba, och flyr in i jobbet, kan du nog som du säger, behöva planera för att faktiskt gå hem den 5:e. Låta huvudet och kroppen mogna i att vara hemma, innan Trollet kommer. Det kan ju tyckas bli lite mycket att hantera alla dessa aspekter samtidigt annars. (Framför allt om det hela inte går på räls, som vi sett kan vara fallet här inne.) Gå hemma och hitta en "hemma-identitet" är nog en nyttig övning.

Ego, Mindre är sjuk igen. Vet inte riktigt vad dock, jämnåriga kompisen hos dagmamman verkade också hängig igår så nåt virus är det väl. Goa morfar kommer och är med henne idag, och mormor följer med imorgon. Skönt att kunna vara på jobbet när min vikarie gör sin första dag...

• nennesjuttioåtta

god morgon!!!!

Snaily ? 13 ägg!!! Grattis, grattis!!!!! Maken undrade om tidningen med Audi S4 fanns kvar. Den var visst väldigt fin.

• nennesjuttioåtta

Muggles klart det ska vara träskor!

• nennesjuttioåtta

JAAAAA muggles har fått glad gubbe!!! Yeiiiii!!!

• nennesjuttioåtta

jag fick också glad gubbe dag 17 nu när fryslorten fastnade. Måste vara en synnerligen bra dag att få böj på.

• Fru E

God Morgon!

Håll tummarna idag för vi la ett litet skambud på huset igår kväll och än har mäklaren inte ringt. Var en tjej till som var intresserad men som igår ännu inte frågat banken om hon fick lånelöfte men antar att mäklaren väntar ut henne först *spännande och oroligt*

Snaily-grattis till 13 st ägg

Vickan-ska inte komma med några käcka kommentarer om förlossningen

Lappis-så nu är outfiten i princip klar till festen?

• Fru E

Vickan igen det finns alltid saker att göra hemma som man annars inte hinner med. Om inte annat så passa på att vila och ha det bra innan trollet kommer

• start september

Vickan, jag hade heller ingen höjdar-BM. Hitta någon annan vettig att prata med om du behöver kanske?

Jag gick ju också från en tillvaro där jag prioriterat jobbat högre än det mesta (alldeles för högt tyckte väl en del) till att gå hemma. Jag njöt de första veckorna kollossalt av att styra min tid - jag rensade högar jag inte hunnit, jobbade lite grann hemifrån i egen takt, lagade lite god mat och lade i frysen (det var guld värt att äta sin egna goda spenatlasagne när man kom hem hormonstinn efter BB-kalops), jag lunchade med kompisar och kollegor, klippte mig, jag shoppade lite grann till både mig själv och den lilla, tänkte ut fina presenter till folk som fyllde år inom närtid, läste böcker, sov middag och såg mot slutet en hel del DVD, hela Greys Anatomy bland annat. Kort sagt, jag hittade mig själv lite grann efter att ha prioriterat annat så länge. För varje dag kändes det lite lugnare och jag längatde lite mer. är jag väl gick över tiden blev jag otålig, vilket jag aldrig kunnat tro.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter