• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Snailygumman .... skickar en STOR, VARM cyberKRAM!!!

• Oupsie

Stora kramar Snaily! Vad ledsen jag blir för er skull .

• Fru E

Snaily-finns inte ord för de dumma äggen att luras så! Men vi finns här inne för dig

• nennesjuttioåtta

snaily
    ja, jag vet inte alls vad mer du kan fråga. Åhhh fy vad ledsamt!

• Ore

EA: Håller tummarna för att ni får huset för skambudet

Telis: Hoppas televinken blir litet piggare och orkar äta mer, att han inte går ner mer är ju ett första steg! Angående namn så tog det oss 3,5 vecka att bestämma oss. Då hade vi listat alla namn vi gillade, och sedan funderat, strukit ett efter ett och så vidare...

Så länge man väljer ett namn man gillar, så tror jag att barnet växer in i namnet.

Mugglan: Tjoho för glad gubbe
    ´
    Lappis: Sjalen låter som ett fynd

Foppatofflor: Är helt med er, tycker de är fula!

PB: Vad märkligt att sköterskan tog sambons parti så, utan att ha någon koll... Jag skulle också fått ett bryt då!

Var litet sur på maken igår, tyckte att han bara klagade på allt som jag gjort OCH allt som jag inte hunnit göra... En hel del hormoner inblandade...

• Telis

Nenne, Staffan ringde mig senare den dagen och var jättesöt. Han sa att det är sånt som händer, att en gång är ingen gång och att man vid andra försöket har större möjligheter att få det rätt eftersom man får erfarenheter från det första. Det var nog först när vi inte fick några befruktade ägg på andra försöket också som man hörde att han var väldigt pessimistisk.

• MuffinsTönt

Snaily
    Usch,fy blä! Kram på dig!

• Telis

Oj, vad snabbt att komma igång med nässprejen redan, snaily! Det är ju jättebra!

Till mig sa dom att det inte räknades som ett försök när det inte gick till ET, men det kan ju ha ändrats sen dess. Hoppas att det är så fortfarande iallafall!!

Kraaaaaaaaaaam!!

• Lapinette

Visst, det är ju så att första gången är en slags "provomgång" för man vet inte hur kroppen kommer att reagera på hormoner, doser etc. Tycker ändå det låter supermärkligt med så många ägg och inget som har blivit befruktat.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter