• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Lappis
    Ska allvarligt fundera på att ställa oss i kö.

Här rök just ännu en ledig dag, ska jobba även måndag då det är total kris på jobbet just nu med brutna ben och barn på sjukhus.

• Fru E

Och budgivningen är igång!
    Höjning med 25 000 från vårt skambud

• Lapinette

snaily - helt rätt! Det är himla skönt att ha den back-upen om det skulle skita sig. Nu är ju oddsen för att lyckas jääääkligt stora. Titta bara här i tråden. Alla utom jag har lyckats av oss "gamlingar", då menar jag vi som hängt här i mer än 3 år.

• Fru E

Undra om man kan fråga om de kan göra ICSI på hälften redan från början eller man trampar in på känslig mark då

• Lapinette

EA - kräv, kräv, kräv! Tyvärr måste man göra det.

pb - äggdonation

• passionsblomman

Javisst fasen. Det visste jag ju egentligen. Herregud, vad har häntmed min hjärna!

Lapinette skrev 2010-01-21 14:10:17 följande:
    EA - kräv, kräv, kräv! Tyvärr måste man göra det. pb - äggdonation
  • fru AM

Varför gör man inte ICSI på alla ägg jämt? Någon som vet?

• fru AM

JAg googlade reda på svaret på min fråga själv.

fru AM skrev 2010-01-21 14:19:11 följande:

Varför gör man inte ICSI på alla ägg jämt? Någon som vet?
  • passionsblomman

Förresten, igår frågade min sambo -för tredje gången- ifall man får humörsvängningar av hormonbehandlingen.

Läkaren har nu mer eller mindre lovat honom att det får man INTE.
    Man kan MÖJLIGEN få lite -med betoning på lite dov huvudvärk och kanske att det spänner lite i äggstockarna när det närmar sig ÄP..

Jaha? Så att många kvinnor mår på en massa olika vis av alla olika hormonhistorier genom livet, från P-piller till klimakteriebesvär och PMS, graviditet, amning etc, det är bara en massa undanflykter och svepskäl för att få plats att vara satmaror bäst man vill då eller?

Och att ta stora doser hormoner för att massproducera ägg skulle gå kroppen helt obemärkt förbi då?

Jag inser att alla säkert inte känner av vare sig humör eller trötthet, men hallå! Bara bipacksedeln på Pergotimen var ju rätt innehållsrik på möjliga biverkningar.
    Där nedstämdhet, trötthet, illamående och att man kunde bli lättirriterad tydligt stod med ifall jag inte missminner mig. Liskom viktuppgång och allt möjligt annat.

Har ni andra inte känt av alla de är hormonerna?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter