• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Ahhh jag kanske skulle baka ikväll för att hålla tankarna borta, räknas det som ett giltigt skäl? För att gå på pilates borde inte vara lika effektivt för då hinner man tänka alldeles för mycket och kan inte ha mobilen på *host harkel*

• nennesjuttioåtta

snaily
    det ÄR skönt att få berätta om det. Och få sätta ord på det, för det är svårt att ta in annars. Ta hand om dig och maken i kväll.

• snaily

Lappis
    För att Falun inte hade tid förrän v 10, sista två veckorna är det i och för sig sprutor också.

Kladdkakan var god! Choklad är bra för ledsna sniglar.

Nenne - tack!

• Lapinette

Instämmer som vanligt med nennelainen ... det är skönt att få prata av sig även om det kan kännas smärtsamt. Har blivit omkramad många gånger här på jobbet då skithelvetet har kommit (efter IVF ... i vanliga fall är jag ju luttrad).

• Fru E

Nu ska en nervös Ea åka hem!

Puss på er!

• fru AM

Idag ska till och med jag äta kladdkaka om det tröstar vår lilla snigel?

• snaily

fru AM skrev 2010-01-21 15:40:04 följande:

Idag ska till och med jag äta kladdkaka om det tröstar vår lilla snigel?
    Absolut! Mer kladdkaka åt tråden!
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter