• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

PB
    jag vet inte jag reagerade så mycket heller på alla hormoner, men visst borde de ju inte säga att det INTE blir några. För det händer ju faktiskt saker i kroppen och huvudet inte minst, med allt som snurrar. Jag svettades däremot ordentligt om nätterna och kände mig tung och öm i magen de sista dagarna. Nerverna sitter ju utanpå kroppen av situationen så det är ju heller inte säkert att det är just hormonerna som orsakar humörsvängningarna men oavsett så beror det ju på hela IVF-cirkusen i så fall och det kan man ju inte blunda för.

• nennesjuttioåtta

EA
    kul med bröllopstårteförtroendet! Vad ska du hitta på för smarrigt? Kommer det bildbevis till galleriet sen? Eller ditt galleri btw (sälj sälj!)

• muggles

Så, nu har jag bidragit till trådtillväxt.

GAH, mkt på jobbet!

Just det ja, måste förbi en kollega kom jag på! tjingeling

• passionsblomman

Nenne, precis vad jag själv sa till sambon. Att man ju är OLIKA. Typ.
    Och så sa jag att vill du slippa hormoneffekter i din omedelbara närhet men ädå ha en partner så är det bara attkänna efter om det finns några bisexuella tendenser inombords, för hormoner är en del av en kvinnas liv DAGLIGEN under hela vuxenlivet. Upplysningsvis.

Han skrattade åt det och sa att det får det väl vara värt.

Och som sagt, vad som är psykbryt pga påfrestningen och vad som är hormoner, det vet man nog sällan själv ens.

• Fru E

Nenne-vet inte än vare sig vad den ska innehålla eller de ut. Kollegan skulle återkomma med vad de vill ha för något invändigt och utvändigt

• nennesjuttioåtta

pb
    nej precis. man kanske hade blivit lika arg iaf. Fast å andra sidan, nu när jag blir förbannad så kan jag samtidigt tänka "fan, så här här skulle jag inte reagerat annars". Som när vi spelade alfapet i helgen och jag var så jävla nära att börja gråta för jag fick bara konsonanter. Men hallå...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter