• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Det där med timing är viktigt i spel ... dvs att sluta innan man har åkt på storstryk! Det måste jag erkänna att det gör även jag.

• nennesjuttioåtta

så sant som det är sagt, Lapilainen!

hey en helt annan grej. Det är ju itne så lätt att hitta gravidklänningar som inte ser ut som städrockar (om än omlott). Men en snygg sån där Jane USTEN-KLÄNNING SKULLE VÄL FUNKA? Oj, caps lock (orka ändra). Men jaha. Var hittar man en sån i en fin färg?

• nennesjuttioåtta

Google-damen, google-damen, kom fram!

• Fru E

Min käre far lyckades göra mig duktigt nervös genom att ringa mig när jag cyklade hem *kriminellt*

Ja kladdkaka kanske man skulle baka *dregel* men jag skulle ju försöka att inte äta så mycket sött......

Lappis-varannan vatten är bra har lyckats pränta in det i maken med nu

• nennesjuttioåtta

EA
    mäh, fattade han inte att du cyklade och var nervös INNAN han ringde??! Horribelt!

• Fru E

Hade inte AM tips på lite länkar på snygga klänningar i början av veckan???

Tunikor borde vara toppen eller skjortklänningar som finns massor nu

• Fru E

Nenne-javisst tycker jag med att han borde förstå sen tyckte han att över 2 miljoner var mycket för ett hus här nere *mummel mummel* inte det jag vill höra!
    Min bror har köpt ett 84 kvadratmeter stort hus (iofs med källare som inte är inredd men dock bara 84 i boyta) utanför Växjö för 1.6 så såååååå blodigt tycker jag inte det är. Vi ligger lite närmare en stor metropol än dem med......*ska sluta oroa att oroa mig nu*

• Lapinette

Precis!!! det är bara att gå tillbaka några hundra inlägg så var det massor med tjusiga klänningar.

• nennesjuttioåtta

jo fast det var ju riktiga mammaklänningar och de länkarna har jag sparat. Men jag vill ha en i empiremodell och då behöver den ju inte vara specialgjord för putmagar....

• muggles

Nenne: här satt jag och garvade rätt ut och då kom min chef in (som tur var hann jag slänga upp Outlook först). Kunde inte hejda mig utan garvade på - han måste ha undrat!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter