• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • MSW

PB: Såg en "headline" (svenska ordet var bortblåst) rubrik, på aftonbladet "vem tar hand om" vad hon nu hette, från Haiti, och frågade maken när han kom ut från toa "vi?".. Vill verkligen ta hand om de stackars barnen!

• MSW

PB: Igen, jobbigt att du behöver dra det ur maken, men det som du faktiskt får ut verkar ni ändå vara överens om! Korkade kommentarer från sjukvården som du/ni fick" *kram*

• MSW

Nenne: Skrattade så gott åt alfapet historien!! Var tvungen att läsa upp för maken också! PB's monopol historia var också rolig!
    Don't mess with a pregnent lady!!

• passionsblomman

Jamen eller HUR!!!

Usch! Jag känner bara att "Här finns det ett stort hus med massa rum och jag kan älska och trösta i massor!"

Tänk att inte ens veta var ens föräldrar har tagit vägen, och ha ont, och vara hungrig...

MSW skrev 2010-01-21 20:43:17 följande:
    PB: Såg en "headline" (svenska ordet var bortblåst) rubrik, på aftonbladet "vem tar hand om" vad hon nu hette, från Haiti, och frågade maken när han kom ut från toa "vi?".. Vill verkligen ta hand om de stackars barnen!
  • MSW

EA: Åh så spännande med huset! Hur långt har ni tänkt att gå? Sen jag som är i krokarna blir lite nyfiken på åt vilket håll från Växjö brorsan bor...

• Ore

Hej MSW

Skrattar gott åt tävlingsmänniskorna här... Själv får jag anstränga mig hårt för att inte bli dålig förlorare vid sällskapsspel... Mantrat *det är bara på skoj, det är bara på skoj* körs på höggvarv i mitt huvud... Spelade Bondespelet någon gång, och det gick bra för mig - då gaddade maken och hans bror ihop sig för att motarbeta mig och jag blev förbannad

Vickan: Jag jobbade sista dagen 2 veckor innan BF. Tiden sedan ägnades åt att sy lakan, filtar och amningskudde. Jag rensade garderoberna, och omorganiserade dem litet. Var även nödvändigt för att vi skulle kunna få in en säng till maken i vårt extrarum... Bakade litet, när jag väl kom på att jag kunde laga mat också så var frysen full

Parnassia: Fikatips - glutenfri kladdkaka. Finns recept på sempers hemsida. Eller någon rulltårta med potatismjöl i, ifall du inte hinner köpa någon glutenfri mix att baka på...

• MSW
    passionsblomman skrev 2010-01-21 20:47:01 följande:
    Jamen eller HUR!!!Usch! Jag känner bara att "Här finns det ett stort hus med massa rum och jag kan älska och trösta i massor!"Tänk att inte ens veta var ens föräldrar har tagit vägen, och ha ont, och vara hungrig...
    Och ingen som kan prata med en/trösta en/kittla på lilla magen osv osv och allt är bara kaos..
  • MSW

Jag är som allra mest dålig förlorare när jag spelar mot maken! Möjligen brorsan också.. Men han är så odräglig ifall han vinner!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter