• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

lapinette
    fick du veta något spännande?

• Fru E

Lappis-igår var det bara vi och en annan som budade men vet inte om det tillkommit fler sedan dess. Men det visar sig nog inom den närmsta timmen gissar jag

• fru AM

JAg firar att det är fredag med kaffe och en liten chokladbit med havssalt ... Och så skålar vi får EA:s blivande hus!

• Lapinette

Näh, hennes liv är lika trassligt som de senaste två åren *SUCK*. Fast när jag nämnde NY så nämnde hon att hon blivit erbjuden jobb där ... henne kan jag omöjligt slå, Mrs Perfect. Och så fick jag träffa hennes "lover". Hon ville sedan ha en rapport om vad jag tyckte om honom ... jag lämnar aldrig sådana rapporter utan överlåter kärlekslivet och dess beslut helt åt mina väninnor.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    Låter som en såpa, vilket liv!
    Jaja, jag är inte avundsjuk, mer än på erbjudandet om jobbet i NY.

• nennesjuttioåtta

En fråga om på tjocken-grejor nu. hur mycket hade ni gått upp i v 11+0? Jag har inte ökat ett gram, det kanske är heeeeelt normalt men hallå, något borde väl ha hänt på den fronten by now?

• fru AM

Lappis: för sju år sedan var jag väl ungefär i samma sits som din väninna (ja förutom jobberbjudande i NY då) ... Och numera lyckligt gift med min "lover" (som jag också naivt nog presenterade för vissa vänner. De viste verkligen inte vad de skulle säga ...). Så kan det gå!

• Lapinette

Hon ska ju inte ta det då hon inte kan lämna sina barn här i Stockholm. Typiskt henne att söka det bara för att se om hon kunde få det ... och det kunde hon. Utåt sett har hon det perfekta livet med en chefsposition, make som även han har bra jobb, en dotter och en son, stor villa i Djursholm och så ser hon jäkligt bra ut. Och så har hon en rik lover på Östermalm som hon åker iväg på weekends med. Ja just det glömde säga att hon även har köpt en lägenhet på Östermalm där hon kan bo när hon känner för det.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter