• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

AM - härligt att få komma ut!!!

Cicci - gott med skumpa men idag tror jag det får bli nonalcoholic för mig. Något trött i skallen sen igår och får ju inte vara bakis imorgon när det är PARTY!

• snaily

AM & Cicci
    Tack!
    Fast barn - det vågar jag inte tro på, just nu känns det som en ouppnåelig dröm att ens få ett embryo att ruva på.

• fru AM

Cicci: inte Anglais idag (ännu ett spänningsmoment!) - utan något i Gamla Stan. Väninnan jobbar där.

• Frejis

Hej på alla i tråden!

Ett försenat tack för alla födelsedagsgrattis! Det blev en intensiv och rolig dag med alldeles för mycket vin på slutet. Att man kan må sådär illa har jag glömt? och nu vill jag förtränga det genom att ha utfärdat ett löfte om fortsatt abstinens.

Snaily ? skickar massor med kramar till dig, fy vad jobbigt med obefruktade ägg. Hoppas verkligen att det går bra nästa gång. Jag tror också att det är jättebra att du fortsätter med hela ivf-processen, lika bra att få det gjort även om det är jobbigt. Stora stora kramar! Och visst blir det både embryo och bebis, helt övertygad om det.

Telis ? hur går det med amningen och Televinkens vikt? Hoppas att det fungerar bättre och att han kan hålla sig vaken lite längre stunder nu.

Blev förvånad när jag läste att både BS Astrid och Televinken har fått ersättning på nappflaska. Bumsis fick ingen nappflaska på neo på DS förrän jag bestämde att lägga ner amningsprojektet.

Vickan ? jobbigt med att behöva sluta jobba, men jag tror att det kommer att kännas bättre när du verkligen har gjort det och påbörjat föräldraledigheten. När Trollet väl tittar ut kommer det inte att kännas som ledighet heller?

Hm, nu har jag glömt vad jag ville kommentera och rätt som det är vaknar Bumsis och tuggar nöjt på sina händer.

Jo en sak som jag tänkte på ? är det inte dags för brunch snart? En söndag i februari t ex?

• Frejis

Lappis - vilken historia! Mer spännande att höra om sådant än att vara en del av det själv, verkar ju hur jobbigt som helst.

Cicci - skoj med mamma som kommer på besök. Hur länge stannar hon?

• FruCicci

AM, Gamla stan Treeeevligt!

lappis, jasså minsann, non-alcohol..... ja man har sina dar

Snaily hjärtat!
    Nu tänker du positivt och ser fram emot er lilla bebis som ni har till jul, detta året. En litet jesusbarn ska ni ha!
    Du hade ju för bövelen 13 stycken äggisar och det är ju väldigt konstigt att det blev som det blev och det kan det ju lätt bli för "normala" befruktningar med! SÅ det kommer gå vägen nästa gång!
    Håll huvudet ovan isen, vet att det är svårt, men försök!

• Fru E

Snaily-hehe så det var takfläkten som du tyckte var värst finns en en massa småprojekt som måste göras i huset, tex är alla dörrar tapetserade med fiskbenstapet och en blandning av trä och plastfoder till dörrarna

• viktualia

Ego - sitter hemma och jobbar eftersom det är fredag.. är lagom sällskapssjuk och uttråkad.. hm.. jaja.. det är inte synd om mig, det handlar bara om lyxproblem...

Bland mina mer skumma gravidåkommor (???) kan just nu räknas lock för ena örat = hemskt störande!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter