• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Oupsie

EA&MJ skrev 2010-01-22 10:33:50 följande:

Snaily-hehe så det var takfläkten som du tyckte var värst finns en en massa småprojekt som måste göras i huset, tex är alla dörrar tapetserade med fiskbenstapet och en blandning av trä och plastfoder till dörrarna
    Jag la inte märke till någon takfläkt överhuvudtaget, jag blev nog mest förfärad över sängen . Hihi. Snyggt med plastfoder till dörrarna förresten...
  • Telis

nenne, jag gick också och längtade efter att få en mage men den kommer och du kommer till och med att längta efter att bli av med den.

Kroppen är ju så otroligt cool, jag som har missbrukat Otrivin mot nästäppan och Losec Mups mot halsbrännan behövde inte ta varken eller från sekunden efter Televinken var född. Jag gick förresten upp 11 kg, mest på slutet, och har nu tre av dom kvar.

msw, vad tråkigt att inte värdet är tipptopp men hoppas att det inte blir sämre iaf!

msw igen, jo men visst hade du en rätt rejäl mage om man tittar i galleriet.

Hjälp, nu kommer BVC-tanten snart på hembesök för vägning (och inspektion?!). Håll tummarna för att Televinken har gått upp åtminstone liiiite i vikt och att vi får behålla honom!!

Förresten, ska man bjuda på fika och sticka till henne lite pengar under bordet?!

• snaily

Vickan
    Men eftersom du jobbar hemma idag är det väl ingen som pratar med dig så då gör det inget om du hör lite illa

Hej Frejis
    Tack! Mår ni bra du och Bumsis?

Cicci
    Jesusbarn! Ja, varför inte, hoppas du har rätt! Nästippen ovanför isen just nu så det går framåt!

På måndag måste jag vara pigg för då är det dags för rivstart på jobbet... Nu har jag dessutom - till slut - mailat och informerat de på jobbet som inte redan visste (3 pers), så de vet varför om mina mungipor hänger nere vid golvet fortfarande nästa vecka, plus att jag informerade om planerna för nästa IVF-försök (angående ledighet och så eftersom det kommer inträffa mitt i värsta sportlovstiderna! )

• Lapinette

Cicci - vi får väl se om jag tycker det även ikväll!

Förresten köpte örhängena igår ! Har dock plomberat dem utifall jag ångrar mig.

• snaily
    Telis skrev 2010-01-22 10:39:32 följande:
    Förresten, ska man bjuda på fika och sticka till henne lite pengar under bordet?!
    Självklart, det är väl kutym!?
  • Telis

AM, du får rapportera sen hur det känns där ute i verkligheten, jag har inte heller varit utanför dörren förutom två bilresor till sjukhuset och BVC.

• snaily

Telis
    Klart ni får behålla Televinken! Försöker tanten något annat är hon säkert inte svår för er två att övermanna och binda fast vid en köksstol.

• viktualia

Snaily - fniss fniss. .näeee just det... och jag har tackat nej till bio ikväll, blir matt i skallen bara vid tanken...

Bra att informera kollegorna, förstår att ni är rätt beroende av varandra... Känner igen det där från i somras när jag mådde så illa att jag inte klarade av att jobba. Mina kollegor fick veta att jag är gravid innan stora delar av den mer vanliga bekantskapskretsen... man delar ju verkligen vardag med folket på jobbet...

• Oupsie

Jag hann ju inte med allt igår och risken är väl att jag glömt det mesta...

Vickan, finns det inte något som du kan komma på att du vill göra samtidigt som du går hemma? Fast jag försår om det kan kännas lite ensamt om du inte känner så många i hålan.

Grattis i efterskott till Frejis och Mugglan! Och grattis till glad gubbe Mugglan .

Hattis, skönt att se dig. Var nästan lite orolig ett tag. Trist med minus, hoppas att det blir ett plus den här gången.

Lappis, vilken historia, med din kompis. Ganska rörigt.

Just det, Telis, vad söt Televinken är!

Vad var det mer...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter