• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Oupsie
    viktualia skrev 2010-01-22 11:01:46 följande:
    Oupsie - jag tror att du satt fingret på varför jag nojjar så hemskt om att gå hemma: Det sociala djuret i mig oroar sig för att bli undernärd... hm... ska grubbla vidare på detHar ju i och för sig hamnat i en föräldrargrupp, men vi har ju bara setts två gånger och inte har jag fått några telefonnummer till dem heller... så.. hm... lite isolerad i hålan är jag nog...
    Jag förstår, det är till stor del den sociala biten jag saknar med att inte ha ett jobb. Jag vill ha kollegor att prata med och fika med... jag känner att jag blir helt galet pratsjuk när jag väl träffar någon men jag tror inte att alla vill lyssna på mitt allt mitt (ganska ointressanta) pladder .

Går det att dra ner på dagarna på något sätt? Jobba kortare dagar eller jobba färre dagar? För är det inte ganska fysiskt ansträngande att pendla så här i slutet av graviditeten? Fast det kanske var värre innan när du mådde så illa?
  • FruCicci

OJ EA.... lite lite till skulle jag lägga, om jag vill ha det och för att markera.... men lägger de andra över det, så har ni ju ändå lagt över vad ni hade tänkt, er gräns, så då är det kanske lättare att "lägga ner".... Spännande....

Telis, jag tycker det låter MYCKET 60 ml! Tänker på att Victor får 200 ml välling till frukost och han är snart 3 år!
    BRA att du pumpar!
    Lycka till med bvc tanten.

Frejjan!
    Halloj din gamla fylletant
    Mamma stannar 4 dagar, underbart, särskillt eftersom min man har dragit till Schweitz och ska åka skidor!
    Skorpan är helt vild, hon kryper i snabb fart och pillar på allt! Man hinner inte blinka så har hon hittat på ngt bus, raka mottsatsen til Victor, som satt snällt på rumpan och gjorde inget väsen av sig!

Nu märker jag skillnaden att tjejer är tidigare, med ALLT.

• Fru E

Vickan-hehe de nya elementen har de ställt mitt i rummen med en kontakt i väggen de gamla elementen sitter kvar......i så fall kommer det till nya element vars ledningar kommer att finnas i de gamla rören i väggen.

Vad gäller uppvärmningen så har de apvarmt där inne idag, för mycket golvvärme och iaf 20 grader i ett rum i garaget så den kostnaden kan vi få ner rätt så rejält och en kamin ska vi sätta in. OM vi får huset vilket det inte känns som nu.
    Sen tror jag inte de har rengjort luftpumpen över huvudtaget och man kan uppgradera den alt sätta till en till pump inne

• viktualia

Oupsie - hm... jo visst går det dra ner på arbetstiden el liknande.. och mår jag bra så lär jag grubbla över den möjligheten. Pendlingen är ALLTID ett aber i tillvaron och jag tycker nog inte att det är värre än vanlig faktiskt. Är ju så van vid detta, så det är liksom inte så farligt. Än så länge mår kroppen rätt ok, jag har inte ont eller så. Är bara lagom otymplig...

*stödkram till arbetslösa dig* Jag hoppas VERKLIGEN att du hittar nåt skojigt snart!!

• nennesjuttioåtta

åh herregud, hade jag haft pengarna så hade jag köpt vindsvåningen!

• Oupsie

EA&MJ skrev 2010-01-22 11:06:45 följande:

Ny uppdatering: de andra har bjudit upp till vår gräns.....återstår att se om vi lägger lite lite lite till eller lägger oss....
    Spännande, ja ni får kanske fundera lite, för det kommer ju att kosta en del att renovera.

Nu måste jag gå! Trevlig fredag allihopa!
  • nennesjuttioåtta

oj, båda var ju viindsvåning... jag tar den andra hos magnusson så kan du ta den första, Lappis.

• Oupsie

Tack Vickan, det hoppas jag med. Kram tillbaka!

• Fru E

Lappis-SNYGG lägenhet! Tyvärr kommer jag aldrig att få maken med på att köpa ett helt färdigt hus eftersom han ändå få det på sitt sätt. Och frågan är om vi vill betala de extra X hundra tusen för ett helt renoverat hus eller köpa billigare och själva göra det när vi har tid och pengar.

Vickan-japp det är mycket jobb men får vi 3 rum gjorda innan vi flyttar in så är jag nöjd så kan vi ha lite småprojekt under de kommande 2-3 åren

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter