• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

Snorkis - jobbigt värre med eksemen. Själv använder jag min vanliga kortisonsalva till mina vanliga eksem även om jag är gravid. Alternativet är inte bättre. Men det handlar ju sällan om några mängder kortison heller...

Telis - skönt att Televinken är på väg åt rätt håll!

• Snorkfröken77

Ooooh, Snaily, jag läste och led med dig igår usch och fy vad orättvist livet är ibland. Och oj vad pinsam jag känner mig som gnäller om svamp armhålorna nu, förlåt vännen!

• MSW

Oupsie: Har tyvärr inga london tips!
    Och det är inte en sån variation som kan ske (i den mån att det kommer stiga lika högt igen), men om det inte sjunker mer så är nog både jag och doktorn så pass nöjda att det inte kommer att behandlas.. Det går en gräns av värdet när det blir en rejäl skillnad i blödningsbenägenhet, innan operationen låg jag under den, ännu så länge efter operationen ligger jag över den..

Lappis: Härliga lägenheter!!

Snorkis: Fy så jobbigt med eksemen och kortisonet!

Ea: TYpiskt med huset, hoppas ni kommer fram till hur ni ska göra med budandet!

Telis: SÅ skönt att han har vänt uppåt!

En fråga om amning förresten, eller att sluta amma, hur länge efter hade ni mjölk i brösten efter ni slutat? Jag har fortfarande så att jag kan trycka ut någon droppe, och det är fem månader sen jag slutade amma! TYcker kroppen borde fatta att jag inte tänkt ta upp amningen igen!

• Snorkfröken77

Vickan - Vad heter ditt kortison?

• Liten med Mindre

Telis - mannen kan ju behöva komma ihåg att på brösten står ingen ml angivelse för hur mycket barnen sugit i sig... Då har man bara vikten att gå efter. Så som flaskmatare får han passa sig för att snöa in.

Snorkis - kan det finnas något mer diet-relaterat du kan satsa på för att hjälpa kroppen? Tänkte på att socker och mjölmat samt jäst sägs befrämja svamp i alla fall i tarmarna. Kanske även utan på?

Det går inte lysande med min medicinering heller. Skulle ta varje dag i 10-14 dagar för att sen trappa ner. Ikväll blir 10:e pillret och jag blöder fortfarande. Satsar på 14 dagar och ringer doktorn sen. Jag tror tyvärr att det är svårare att häva besvär när man är gravid då dels kroppens immunförsvar är sämre (någonting med att lättare tolerera alla konstigheter som pågår), dels kan man inte sätta in starka mediciner.

Jag menar inte heller att du ska stå ut - men hoppas att du kan finna hjälp på annat håll än vårdcentralen, för att i alla falls tå ut.
    KRAM!

Snaily - maken vet att min passion är kardemumma- respektive 70% kakao-praliner från Pralinhuset. Fick en av varje till min eftermiddagsorgie.

Tror Grynet gillar dem med, eller grönt julte, för det har slagits volter hej vilt där inne.

• FruCicci

Liten med Mindre skrev 2010-01-22 13:42:32 följande:
    [citat]
    Telis - mannen kan ju behöva komma ihåg att på brösten står ingen ml angivelse för hur mycket barnen sugit i sig... Då har man bara vikten att gå efter. Så som flaskmatare får han passa sig för att snöa in.

BRA DÄR Liten!!!
    Helt rätt och väldigt sant!

• Fru E

MSW-vi har bjudit 25 000 till men ännu har inte smset kommit ut så det lär dröja åtskilliga timmar innan vi vet skulle jag gissa på.

Snorkis-blää för eksem!!! Kanske någon svalkande salva hjälper aloe vera eller tea tree oil?

• nennesjuttioåtta

Telis
    grattis till att ni fick behålla televinken! Var tar de annars vägen, tillvaratagna effekter???
    Vad skönt att han ökat i vikt!

Snorkis
    nä, fy jag vill inte byta med dig! Stackare, det låter jättejobbigt!!! Och att du inte mår bra för övrigt heller.

Det enda jag lider av (och även min man) är de limegröna gasmolnen jag lämnar efter mig på kvällarna. Fy satan vad jag mökar illa! Urk! Äggisar skulle nog göra en sugen på ceasarsallad bara, i jämförelse. Ni hajar, kanske. Jag har aldrig varit med om maken till illaluktande fisar. Nancy tappar pälsen om hon ligger nära röven.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter