• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Parnasssia - jag tänkte samma sak och försökte se på fotografierna om man kunde klura ut vem.

• Parnassia

MSW Jag hade mjölk kvar i typ 9 månader, det kunde komma en droppe efter en varm, lång dusch typ, eller när jag inte kunde låta bli att klämma för att kolla...

• nennesjuttioåtta

hej Tinga, låter som du verkligen njuter av livet! Det är du värd!
    Men var handlar ni era kläder någonstans, jag hittar ingenting... Fast det är klart, det är inte samma utbud här i pärskstan.

Snorkis

• Fru E

Häpp trevlig helg på er tjejer

Nu åker jag hem och fortsätter gruva mig

• Lapinette

EA - är det ert bud som ligger överst?! Håller tummarna ...

nenne - jag brukar ha problem att hitta kläder men nu har jag gått på som en annan jäkla robot. Gick rakt in och köpte kostym + blus och sen rakt in i nästa och köpte skor ... jäkligt effektivt!

Tinga - instämmer med alla andra - Du är så värd en massa egentid och en massa mys. KRAM

• MSW
    Parnassia skrev 2010-01-22 14:50:56 följande:
    MSW Jag hade mjölk kvar i typ 9 månader, det kunde komma en droppe efter en varm, lång dusch typ, eller när jag inte kunde låta bli att klämma för att kolla...
    Alltså har jag fyra månader kvar? Det låter som jag då ungefär! Så det är inget jätteproblem.. Var bara nyfiken! Som sagt förstår jag inte varför det tar sådan tid..
  • MSW

Tinga: Härligt att det går bra för puff! Tror också att det lossnar för Piff snart! Han har väl alltid varit mest strulig? Inte så konstigt om det tar lite längre tid för honom.. Och börjar Puff äta bra även hemma så blir det juh dubbel påverkan för Piff!

• snaily

Nu har jag varit superduktig och sorterat viktiga papper från ett helt år tillbaka, satt in i pärmar, och slängt en massa gammalt. Nu är jag värd en balja med te och smågodis!

• MSW

Nu är jag i stort sett färdig för att träffa några tjejer från skolan i kväll! Åker framåt halv fem och det gäller att passa på att få saker gjorda medan plutt sover!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter