• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • MSW

Snaily: Gött att få sånt gjort! Man känner sig verkligen lätt och duktig efter en sådan grej!

• snaily

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-22 13:50:40 följande:

Det enda jag lider av (och även min man) är de limegröna gasmolnen jag lämnar efter mig på kvällarna. Fy satan vad jag mökar illa! Urk! Äggisar skulle nog göra en sugen på ceasarsallad bara, i jämförelse. Ni hajar, kanske. Jag har aldrig varit med om maken till illaluktande fisar. Nancy tappar pälsen om hon ligger nära röven.

Så det är ett grav.symptom alltså!? I så fall undrar jag om inte min make är gravid! Han döljer det väldigt bra under sin platta magen. Man undrar också var han egentligen får plats med all gas i sin lilla lilla mage. Han saknar antagligen något viktigt organ, typ levern.
    Vi har också dubbeltäcke förresten...
  • snaily

Tinga
    Tack, vad du är gullig! Men apropå den sociala kompetensen - du har ju inte träffat mig irl...
    Vilken välförtjänt härlig vecka du haft!! Du var värd att shoppa loss ordentligt!

MSW
    Skumt med mjölken!
    Ha en härlig kväll!

• viktualia

Lappis - tog ett span till på lägenheten men trots div foton var det få ledtrådar. himla fin var den i alla fall!

Snaily - grymt duktigt att sortera jox! här är det "bara" grejor på vinden som skulle kunna/behöva sorteras... och sånt måste man verkligen ha inspiration för att ta tag i. Alla "viktiga" papper är redan i ordning i det här hushållet... min söta make sköter till och med bokföring över huskostnaderna i ett fingerat bolag - han är seriös han!

Ego - själv dricker jag hemgjord latte, äter pepparkakor i mängd och jobbar mer än vad jag vågat hoppas på!

• snaily

Märks det att jag jobbar för att komma upp i 10000? Fast nu blir det helg och då är typ bara jag här, så det blir nog svårt.

• viktualia
    snaily skrev 2010-01-22 15:12:29 följande:
    TingaTack, vad du är gullig! Men apropå den sociala kompetensen - du har ju inte träffat mig irl...
    Men det har jag och jag håller med Tinga!
  • nennesjuttioåtta

när går tråden ut?

Lappis, du får väl gå på visningen då för att få inspektera de där guldskivorna lite närmre.

• Parnassia

Ja Lappis, gör det så att vi får veta vem det är!

• Parnassia

Igår var det sex dagar kvar på tråden tror jag...

• nennesjuttioåtta

Parnassia
    aah, tack! Ja just det, det står ju högst upp när den är skapad... *bloondiiieee*

ja men då måste det väl gå att få knappt 500 inlägg till??

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter