• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Nenne - ja precis. Fast ingen vet ju varför... det kan ju vara bara otur också även om det låter osannolikt... Tänk om det fanns enkla svar på alla frågor, vad skönt det vore!

• Liten med Mindre

Snorkis - du är inte ensam i rapträsket. Båda mina graviditeter har jag rapat mig igenom. Fisandet kommer o går, men rapar består... Riktigt jobbigt ibland med alla brak-rapar, även om det förstås är trevligare än gröna gasmoln som luktar.

BS - kramisar! Ser inte fram emot när vi hamnar i trotsen till sommaren.

• nennesjuttioåtta

Snaily
    mina ägg var ju lite, citat, svårflörtade. Nu blev ju knappt hälften befruktade ändå men det hade ju inte blivit så många utan ICSI, tror det var 3 utan och 5 med ICSI. Av 18 stycken....

• Lapinette

Snaily - vet att makens brors frus syster (hi, hi ... hängde ni med på den?) har för "hårda ägg". På deras första försök gjorde de ICSI på hälften och insåg sedan att det var nödvändigt. Tyvärr har det inte hjälpt ändå ... så de är fortfarande barnlösa efter 3-4 IVF försök.

Om äggen skulle ha varit av dålig kvalitet, skulle inte Falun ha sett det?

• Lapinette

Helt otroligt! När jag tänker på att nästan alla mina ägg fick besök. Tror det var så där 8 av 10 men sen är ju inte alla toppkvalitet utan då sjönk det till typ 3-4 ... och vid långtidsodling så fanns knappt något kvar .

• nennesjuttioåtta

Vickan
    fick oväntat en katalog därifrån för någon dag sen. Beställde lego därifrån som kom helt demolerat (kartongen alltså) som jag skickade tillbaka, en bok och en skiva, allt hittade jag sen ute i butik för mycket billigare peng. .-[ Hur som helst, det var inte det jag tänkte skriva, men det fanns ju inga grav-kläder i katalogen! Jag vet ju att du har köpt grejer därifrån men jag trodde ju att det skulle finnas med i katalogen åtminstone.

• nennesjuttioåtta

lappis
    har de fått prova AH på dem då?

• snaily

Lappis
    Nej, hängde inte riktigt med
    Gaaah, hoppas inte "hårda ägg" = barnlöshet för evigt...
    Om äggen är lite gamla och trötta och dåliga i sitt genetiska innehåll syns det ju inte på ytan tyvärr.

• nennesjuttioåtta

Lappis igen
    eller de kanske inte gör det på den kliniken de går hos? Det råder ju delade meningar om det där...

• nennesjuttioåtta

snaily
    lugn, bara lugn, Falun fixar biffen!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter